فرماندار اسکو: تربیت اجتماعی دانش آموزان در نظام فعلی آموزشی کم رنگ شده است

تبریز (پانا)- فرماندار شهرستان اسکو گفت:ظام آموزشی ما این آسیب را دارد که نمی تواند انسانی با پذیرش نقش های اجتماعی پرورش دهد و بیشتر در تلاش برای پرورش علمی است و تربیت اجتماعی دانش آموزان در نظام فعلی آموزشی کم رنگ شده است.

کد مطلب: ۸۰۳۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسکو: تربیت اجتماعی دانش آموزان در نظام فعلی آموزشی کم رنگ شده است

مرتضی محمدزاده در جمع مربیان و معاونین پرورشی شهرستان اسکو گفت: توسعه با تحول ذهنی و رفتاری شکل می گیرد و اخلاق مداری و مسئولیت پذیری دو رکن اساسی در تربیت دانش آموزان محسوب می شود.
فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به اهمیت مقوله تربیت در کنار آموزش گفت: متاسفانه در حال حاضر عمده توجه نظام آموزش و پرورش، آموزش است و تربیت همگام با آموزش پیش برده نمی شود و تا حدودی به فراموشی سپرده شده است و فراموش کردیم که توسعه بنیادین با تحول علمی و فناوری محقق نمی شود بلکه در تحول ذهنی و رفتاری افراد جامعه است که شکل و معنی پیدا می کند.
وی در ادامه افزود: نظام آموزشی ما این آسیب را دارد که نمی تواند انسانی با پذیرش نقش های اجتماعی پرورش دهد و بیشتر در تلاش برای پرورش علمی است و تربیت اجتماعی دانش آموزان در نظام فعلی آموزشی کم رنگ شده است.
ایشان ادامه داد و گفت : باید بدانیم روزی می توانیم به پیشرفت با مفهوم واقعی برسیم که به فکر تربیت اجتماعی انسان باشیم نه صرفا نظام آموزشی دکتر و مهندس ساز.

آموزش و پرورش دو بال پیشرفت دانش آموزان است

یحیی نجابت با گرامیداشت هشت اسفند سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش با با یادی از شهیدان رجایی و باهنرگفت: فلسفه تشکیل این نهاد، توجه ویژه به تربیت نسل آینده براساس موازین اسلامی درکنار توجه به بعد آموزشی دانش آموزان بود.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان اسکو گفت: امور تربیتی زیباترین تجلی گاه تربیت اسلامی است و مربیان ارزشمند زمینه رشد و بالندگی این فرهنگ ناب و انسان ساز را با مجاهدت، حضور و عزم و اراده راسخ ، راه پرحلاوت تربیت را در مدارس استان فراهم می کنند.
وی تصریح کرد: روز هشتم اسفند فرصت مناسبی برای یادآوری جایگاه و اهمیت تربیت اسلامی در آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش دو بال پیشرفت دانش آموزان است که توجه صرف به هر کدام از آنها موجب پویایی مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت خواهد شد.
گفتنی است در انتهای مراسم با اهدای لوح تقدیر از مربیان ، معاونین پرورشی و مشاوران مدارس شهرستان اسکو تقدیر گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار