داستان خوانی و قصه‌گویی تکلیف دانش ‌آموزان در نوروز

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال پیک نوروزی نداریم اعلام کرد: با تصمیم وزیر آموزش و پرورش داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی جایگزین پیک نوروزی می‌شود.

کد مطلب: ۸۰۲۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
داستان خوانی و قصه‌گویی تکلیف دانش ‌آموزان در نوروز

به گزارش خبرنگار پانا کرمانشاه، رضوان حکیم زاده در نشست شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: پس از وقوع زلزله آبان ماه در این شهرستان تداوم حیات کار تربیتی در آموزش و پرورش امری با ارزش و مهم است که با همت بلند فرهنگیان محقق شده است.
وی کودکان را سرمایه های ایران زمین دانست و گفت: ما به آموزش و پرورش اعتقاد داریم که تک تک کودکان را صاحب کرامات ذاتی کرده است، در این میان انتظار داریم کودکان براساس دارایی های هوش و یا ثروت خانوادگی و ... طبقه بندی نشوند.
معاون وزیر کشور افزود: امسال پیک های نوروزی را در دستورالعمل حذف کردیم، به این دلیل که در تعمق و تثبیت یادگیری نقشی نداشتند بنابراین تصمیم گرفته شد از طریق جایگزینی طرح عید و داستان که شامل داستان نویسی، داستان گویی و داستان خوانی است کتاب را به دنیای کودکان برگردانیم.
وی بیان داشت: از طریق داستان، دانش آموزان مهارت های خواندن، نوشتن، ابراز وجود، قوه تخیل و خلاقیت و پرورش پیدا می کنند و تنوع علایق و سلایق شان به رسمیت شناخته می شود.

رییس آموزش و پرورش سرپل ذهاب در ادامه گفت: در شهرستان سرپل ذهاب 17 هزار نفر دانش آموز در 788 کلاس آموزشی و 221 فضای آموزشی مشغول فعالیت های تربیتی و پرورشی بودند.
روح اله عباسیان افزود: در زلزله اخیر 59 مدرسه سرپل ذهاب بصورت کامل تخریب شد و مابقی از 20 تا 100 درصد دچار خسارت شدند و علاوه بر از بین رفتن فضای آموزشی تجهیزات آموزشی هم از بین رفته است.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود در بعد زلزله در تاریخ 8 آذرماه تمامی مدارس شهرستان بازگشایی شدند و به نحوه شایسته ادامه فعالیت آموزشی را نیز بصورت تک شیفت، دو شیفت و سه شیفت از سر گرفتند.
وی گفت: در اثر زلزله اخیر 79 دانش اموز و 2 تن از فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان جان خود را ازدست دادند و یک هزار و 420 دانش آموز و 320 فرهنگی نیز مصدوم شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار