مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان در گفت و گو با پانا:

اعزام 1200 دانشجو استان سمنان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

سمنان (پانا) - مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان گفت: 1200 دانشجو از نقاط مختلف این استان در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور در دوران دفاع مقدس اعزام می شوند.

کد مطلب: ۸۰۲۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
اعزام 1200 دانشجو استان سمنان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

مرتضی دهرویه در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان، افزود: اعزام راهیان نور دانشجویی از 16 تا 26 اسفندماه جاری انجام می شود که بر این اساس خواهران و برادران دانشجو در قالب 29 کاروان به صورت ریلی و جاده ای به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه 540 نفر از این تعداد به صورت ریلی اعزام می شوند، اظهار داشت: این دانشجویان به مدت پنج روز از مناطق عملیاتی فکه، شلمچه، طلائیه، اروندکنار، محل عملیات فتح المبین در استان خوزستان و سد دز، کرخه و پالایشگاه نفت آبادان بازدید می کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان با عنوان این مطلب که مقوله اعزام کاروان راهیان نور یک راهبرد فرهنگی و مهم در نظام جمهوری اسلامی بوده که مبتنی بر فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری نشات گرفته است، اضافه کرد: تشریح و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل های سوم و چهارم انقلاب مهمترین هدف از اعزام راهیان نور دانشجویی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس است.

دهرویه ضمن با اهمیت دانستن تبیین جهاد و دفاع مقدس برای نسل امروز بیان داشت: امروز راهیان نور بستری را فراهم کرده است تا بتوان به وسیله آن دستاوردهای دفاع مقدس را برای دانشجویان تبیین نمود و اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور، ضمن آشنایی آنان با مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس، نقش موثری در انتقال حقایق و ارزش‌های اسلامی و اعتقادی به آنان دارد.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان افزود: کلیه دانشگاه های استان سمنان تمام توان خود را بکار گرفته اند تا دانشجویان از برکات این سفر بهرمند شده و در کمال صحت و سلامت به کانون گرم دانشگاه باز گردند.

مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان با بیان اینکه اعزام دانشجویان به مناطق جنگی فرصت مناسبی است و شایسته است که از این فرصت ها حداکثر استفاده و بهره برداری شود، گفت: برنامه ریزی مناسب در اردوی زیارتی راهیان نور سبب تأثیرگذاری بیشتر بر زائران مناطق جنگی دفاع مقدس شده و خاطره ای به یاد ماندنی در اذهان رقم خواهد زد.

دهرویه با اشاره به اینکه امسال برخلاف گذشته، تهیه بسته های فرهنگی به دانشگاه ها واگذار شده و سازمان بسیج دانشجویی استان فقط مسئولیت سیاستگذاری را عهده دار شده است، تصریح کرد: با توجه به تنوع سلائق موجود در دانشگاه ها، وجود تنوع در بسته های فرهنگی اهدایی نیز لازم و ضروری حس می شد.

وی افزود: سیاست های امسال سازمان بسیج دانشجویی استان در تهیه بسته های فرهنگی، رفع دغدغه های رهبر معظم انقلاب در رابطه با تهیه نرم افزار راهیان نور، طرح موضوع شبهات دانشجویی و پاسخ به آن می باشد.

مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان در رابطه با عملکرد روسای دانشگاه های استان سمنان در همکاری جهت اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه قرارگاه علم الهدی که با حضور وزیر علوم، وزیر بهداشت و معاونین فرهنگی دانشگاه ها انجام گرفت، مقرر شد هر دانشگاهی 5 درصد از جامعه هدف خودش را اعزام کند که متاسفانه برخی دانشگاه های استان ما در این زمینه خوب عمل نکردند.

دهرویه با اشاره به همکاری ضعیف 5/1 درصدی دانشگاه های استان افزود: سهم همکاری بسیج دانشجویی استان در این حوزه، 20 درصد است که آن را در حوزه اسکان و حمل و نقل متقبل شده است. مابقی سهم نیز به تفکیک شامل 30 درصد سهم دانشجو و50 درصد سهم دانشگاه می باشد.

وی در پایان با عنوان این مطلب که در اعزام امسال دانشجویان به مناطق عملیاتی، تمام دغدغه و اولویت ما روی محتواست، گفت: بر این اساس لذا تیمی در این رابطه تشکیل شده تا بتواند بصورت پیامک، نقطه نظرات و شعارهای خود را مطرح کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار