معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران خبر داد:

برگزاری اولین دوره مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از برگزاری اولین دوره مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی مناطق 21 گانه شهرستان های استان تهران به میزبانی منطقه قرچک خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۲۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین دوره مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی

به گزارش پانا شهرستان های استان تهران شفیع پور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اعلام این خبر، گفت: با توجه به تأثیر منحصر به فرد و قابل توجه فعالیت های آزمایشگاهی در یادگیری علوم تجربی، افزایش جذابیت آموزشی، ایجاد انگیزه یادگیری در دانش آموزان، تسهیل درک عمیق مفاهیم درسی و افزایش مهارت دانش آموزان در به کارگیری وسایل و مواد آزمایشگاهی این دوره از مسابقات برگزار می گردد.

شفیع پور، دستیابی به سطوح بالاتر حیطه های یادگیری مانند تجزیه و تحلیل و حل مسئله از روش هایی که معلمان را در استفاده بهینه از وسایل آموزشی توانمند می سازند ضروری دانست و افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز توسعه پژوهشگری و افزایش توانمندی های حرفه ای به شکل فردی و گروهی میان معلمان و تبادل تجارب و دستاوردها در سطح محلی و ملی و ایجاد فرصت های بازآموزی مستمر علمی و توانمندسازی معلمان مورد تصریح و تأکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این مسابقه در دو بخش کتبی و آزمایشگاهی برگزار گردید؛ یادآور شد: آزمون کتبی به صورت انفرادی و آزمون آزمایشگاهی به صورت تیمی بر گزار گردید و تعداد تیم های شرکت کننده از هرمنطقه بر اساس جمعیت دانش آموزی آن منطقه در نظر گرفته شده بود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: امید واریم با برگزاری این مسابقات زمینه شرکت فعال دانش آموزان در انجام کارهای آزمایشگاهی بیشتر فراهم گردد و دانش آموزان بتوانند در درستی مطالب نظری پژوهش نمایند.

گفتنی است ،در این دوره از مسابقات علی یوسف پور و محسن بیات از منطقه ملارد رتبه اول ،حمیده علی آبادی، منصوره جدیدی، محبوبه پرویزیان و مهیا محمدی از منطقه ملارد رتبه دوم ،فریبرز صالح، زهرا رحیمی نژاد از منطقه ورامین و خدیجه مغانی و مریم محمدی اشناری از منطقه اسلامشهر رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار