نماینده ولی فقیه و امام‌ جمعه کرمان:

مربیان پرورشی باید با رفتار خود دانش آموزان را هدایت کنند

کرمان(پانا) - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در دیدار مدیرکل و اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش به مناسبت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی، گفت: آموزش و پرورش سنگ بنای ارتقای فرهنگ جامعه و پایه و اساس رشد و تکامل انسان ها است.

کد مطلب: ۸۰۲۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مربیان پرورشی باید با رفتار خود دانش آموزان را هدایت کنند

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در این دیدار با اشاره به اینکه امور تربیتی و مقوله تربیت در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: معاونان و مربیان پرورشی مدارس باید نوجوانان و جوانان ما را از تهدیدات دشمنان آگاه کنند و آنان را از وجود منجلاب انحرافات در جامعه که دشمنان برای آنان طراحی کرده اند ،نجات دهند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، افزود: تربیت مساوی با شخصیت انسان است و جدا شدنی نیست و آموزش و پرورش زیربنای رشد و تکامل انسان ها است.

وی سهم آموزش و پرورش در تربیت جامعه را مهم عنوان کرد و گفت: صرف یادگرفتن دانش مشکل را حل نخواهد کرد و در تربیت، علم و آگاهی مهم است و باید به آن توجه شود.

علیدادی سلیمانی، افزود: دانش تربیتی باید تبدیل به عمل شود و در رفتار دانش آموزان دیده شود تا به اهداف تربیتی تعیین شده دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به نقش معلمان پرورشی در مدارس، گفت: معلم پرورشی باید در عمل و رفتار خود دانش آموزان را به سمت کار خوب هدایت کند و اگر کارها به صورت دستوری انجام شود نتیجه ای در تربیت دانش آموزان نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، خاطر نشان کرد: تربیت با اوج اخلاص و دل سوزی اتفاق خواهد افتاد و کار تربیتی نیاز به تکرار و تداوم دارد که باید مورد توجه مربیان و معلمان پرورشی قرار گیرد.

علیدادی سلیمانی، بیان کرد: بیش از یک دهه دانش آموزان در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند و این نهاد می تواند با بسترسازی مناسب و فراهم کردن زمینه های مشاوره و راهنمایی خانواده و دانش آموز، بستر سلامت خانواده و روح و روان دانش آموزان را بیش از پیش فراهم کند.

وی بصیرت افزایی دانش آموزان در مقابل هجمه های فرهنگی را از دیگر وظایف بخش امور تربیتی برشمرد و گفت: دانش آموزان بایستی آگاه شوند تا گرفتار ترویج بدحجابی، تنبلی ، سستی و مدگرایی نشوند و باید بدانند که این ها دلسوزی و تمدن نیست ،بلکه موریانه ای بر پیکره فرهنگ جامعه است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان به بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی (ره) فرموده‌اند «تربیت باید تربیت قرآنی باشد» با توجه به بیانات این فقیه و عالم ربانی ضروری است معلمان پرورشی در هر مقطع تحصیلی تربیت قرآنی را سرلوحه کار خود قرار داده و بر این اساس حرکت کنند.

بر پایه این گزارش مدیرکل و اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش استان به مناسبت هشتم اسفند روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی با حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار