در گفت و گو با پانا تاکید شد:

لزوم استفاده از توان همه معلمان به عنوان مربی تربیتی

مشهد(پانا): معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: باید از توان همه ی معلمان به عنوان مربی استفاده شود ، ایده آل ترین حالت این است که همان معلم درون کلاس مربی دانش آموز هم باشد.

کد مطلب: ۸۰۲۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
لزوم استفاده از توان همه معلمان به عنوان مربی تربیتی

براتعلی منصوریان در گفت و گو با پانا اظهار کرد: یکی از بخشهای مهم در آموزش و پرورش حوزه امور تربیتی است که باید بگوییم حداقل نیمی از کار دستگاه تعلیم وتربیت به عهده حوزه پرورشی می باشد و کار عمده ی پرورشی تعلیم و تربیت و یاد دادن مهارت های زندگی به دانش آموزان است.

وی ادامه داد: با توجه به رویکرد سند تحول بنیادین و نگاهی که اخیراً در وزات آموزش و پرورش مبنی بر کاهش بار آموزش زدگی ملال آور آموزش و پرورش اتخاذ شده است رویکردها و نگاه بیشتری به سمت فعالیت های تربیتی و اثر گذاری این فعالیتها ایجاد شده کها میدواریم که در عمل هم زیر ساخت های لازم برای این بخش مهم ایجاد شود

منصوریان گفت: همه نگاه ها و نظرات مسئولین به آموزش و پرورش به اهمیت این بخش مهم یعنی امور تربیتی است اما به هر حال این آموزش زدگی و این آفت هایی که بدلیل عمدتاً برون سازمانی بر آموزش و پرورش تحمیل شده است کمی مانع از این ایفای وظیفه می باشد.

وی ادامه داد: ما برای حل چالش ها از پتانسیل های درون استانی و برون استانی استفاده می کنیم که یک بخش مهم توجه به مشارکت هم اولیاء و هم نهادهای فرهنگی دیگر به مسئله تعلیم و تربیت است. برای اولیا روشن است که دانش آموزان عزیز امروز باید آینده را بسازند پس وظیفه ی ما این است که هر چقدر می توانیم برای آنها سرمایه گزاری کنیم تا انسانهای شایسته ای تربیت کنیم.

وی گفت: در خراسان رضوی ما با مشارکت نهادهای مختلف نهادهای فرهنگی ، دستگاه های اجرایی دیگر و تفاهم نامه هایی که با سایر نهادها بسته ایم سعی می کنیم از توان آنها، اعتبارات و امکاناتشان برای پیشبرد اهداف تربیتی استفاده کنیم البته این دستگاه ها هرکدام قصد دارند که یک فرهنگی را در جامعه ایجاد کنند بهتر است از آموزش و پرورش وارد شود ما هم از امکانات و شرایط آنها استفاده می کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در بحث نیروی انسانی خود آموزش و پرورش باید برنامه ای برای جذب ، نگه داشت ، آموزش و توانمند سازی داشته باشد.

وی گفت: باید از توان همه ی معلمان به عنوان مربی استفاده شود ، ایده آل ترین حالت این است که همان معلم درون کلاس مربی دانش آموز هم باشد همان کسی که به دانش آموز فیزیک آموزش می دهد دانش اموزان را در نماز جماعت هم همراهی کند. همان فردی که علوم اجتماعی را آموزش می دهد بازدید ها و فعالیت های گروهی را هم مدیریت کند و ما هم باید به این سمت و سو حرکت کنیم

وی افزود: در این خصوص لازم است که یک برنامه ی مدون و یک شرح وظایفه برای هر کدام از این عناصر مدرسه و یک پیوست فرهنگی تربیتی به وظایف معلمین اضافه شود و مصوب شورای عالی آموزش و پرورش شود و همچنین ابلاغ شود تا ما بتوانیم این فعالیت ها را از همکاران انتظار داشته باشیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار