برگزاری نشست جوانی فصل رویش با موضوع "الگوپذیری در انتخاب های جوانی"

نشست اسفندماه جوانی فصل رویش با موضوع "نقش الگوپذیری در انتخاب های دوران جوانی" برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۰۲۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست جوانی فصل رویش با موضوع "الگوپذیری در انتخاب های جوانی"

رئیس فرهنگسرای پرسش با بیان این مطلب گفت: فرهنگسرای پرسش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در ادامه سلسله نشست های ماهیانه جوانی فصل رویش ، نشست اسفندماه را به موضوع "نقش الگوپذیری در انتخاب های دوران جوانی" اختصاص داده است.

پرورش اظهار داشت: این نشست با سخنرانی دکتر "عبدالعظیم کریمی" نویسنده و استاد دانشگاه تهران، روز پنجشنبه 10 اسفندماه ساعت 16 ویژه عموم شهروندان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار می شود.

وی افزود: در این نشست سعی بر این است که مقوله الگوپذیری را با رویکرد و نگاهی کاملاً متفاوت از نگاه مرسوم جامعه، به دور از گفتارهای لفظی بوسیله اشکال، ترسیم، تصویر، فیلم و نشانه شناسی های روان شناختی بررسی شود.

وی ادامه داد: کلید واژه بحث بر این اساس است که هرکس باید خودش را الگوی خودش قرار دهد، همانگونه که در قرآن کریم آمده است الیکم انفسکم: بر شما باد نگهداری از خودتان. باید از روح الهی که در روح ما دمیده شده است استفاده کنیم تا به آنچه باید برسیم که همان بیتا بودن و نوعی هیچکس بودن است نائل شویم. نه اینکه بصورت مکانیکی از کسی تقلید نماییم به بیان دیگر جوان و نوجوان ایرانی با هویت اسلامی یک الگوی متعالی را درون خود کشف می کند نه اینکه از دیگران کسب کند.البته اولیای الهی و بزرگان انسانهای کاملی هستند که ما می توانیم به آنها تأسی کنیم تا جلوه بگیریم .

پرورش خاطرنشان کرد: باید بدانیم که اینگونه نیست که ما بصورت صوری از رفتارهای دیگران تقلید کنیم و فکر کنیم الگوگیری کرده ایم.خوبی ها را باید از درون خودمان کشف کنیم.خوبی ها باید در درون ما ذاتی و درونی شده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار