مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد:

فعالیت 1486 معاون پرورشی در مدارس استان/ وجود 44 دارالقرآن در دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی

تبریز(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در دیدار فعالین امور تربیتی با نماینده ولی فقیه در استان از فعالیت 1486 معاون پرورشی در مدارس استان و وجود 44 دارالقرآن در دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۲۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 1486 معاون پرورشی در مدارس استان/ وجود 44 دارالقرآن در دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی

جعفر پاشایی عصر امروز در دیدار فعالین امور تربیتی استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای این عرصه رجائی و باهنر، این دو شهید بزرگوار را الگوهای مدیریت و تربیت اسلامی معرفی کرد.

مدیر دستگاه تعلیم وترببیت آذربایجان شرقی خاطرنشان شد: در چهار سال گذشته محور فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان بر‌اساس منویات مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در استان بوده و دستور کار را تبدیل به برنامه کرده‌ایم و به طور منسجم دراداره کل، مناطق و نواحی اجرا می شود.

وی با اشاره به دغدغه احداث و تجهیز نمازخانه مدارس در استان، ابراز داشت: با برنامه ریزی منسجم، در طول یکسال گذشته نزدیک 140 نمازخانه درون مدرسه ای احداث شده و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت پرورش 10 میلیون حافظ کل قران در کشور گفت: اکنون 44 دارالقرآن فعال هستند و 64 نفر در سالجاری موفق به حفظ قرآن کریم شده و توسعه مبانی دینی در مدارس دغدغه دستگاه تعلیم وتربیت است.

پاشایی با بیان اینکه دشمن اقدامات و حرکت خود را به سوی نوجوانان متمرکز کرده است، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان در این خصوص توجه به فضای مجازی و آسیب‌های نوپدید و اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار داده و در مقابل با رفتارهای پرخطر نوجوانان برنامه‌هایی به شکل جذاب در حوزه‌های مختلف انجام داده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر پیوند مدرسه و خانه تاکید کرد و افزود: هر دو مجموعه مأموریت تربیتی یکسانی داشته و ما توسعه این پیوند را مدنظر دستگاه تعلیم وتربیت قرار داده ایم.

وی اضافه کرد: آموزش وپرورش آذربایجانشرقی رتبه اول استان را در زمینه های توسعه فرهنگ نماز و نمازخوانی، امور جوانان و توسعه عفاف وحجاب کسب کرده است.

پاشایی با اشاره بر تقویت یافتن ارتباط بین آموزش وپرورش استان با حوزه علمیه نسبت به گذشته گفت: در این راستا، 1200 جلسه گفتمان دینی در مدارس آذربایجانشرقی برگزار شده است.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان با اشاره به اینکه گسترده‌ترین و پرمخاطب‌ترین حوزه اوقات فراغت استان بر عهده اداره کل آموزش و پرورش بوده و توانسته فضایی ایجاد کند که دانش‌آموزان با علاقه و انگیزه در ابعاد مختلف حضور یابد و گام‌های موثری در مقابله با آسیب‌های نوپدید انجام دهد.

وی با اشاره به اعزام 27 هزار نفر روز به اردوی راهیان نور غرب وجنوب کشور در طول سال96 گفت: آموزش وپرورش در خط مقدم جبهه مبارزه با هجمه‌های فرهنگی قرار داشته و روند اعزام به این مناطق ادامه خواهد داشت.

پاشایی با اشاره به وجود 1486 معاون پرورشی در مدارس استان گفت: 492 مربی پرورشی، 506 مشاور، 43 دارالقرآن، 52 کانون فرهنگی در دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی وجود دارد.

شایان ذکر است که در پایان نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی از فعالین امور تربیتی استان تجلیل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار