قدردانی از خانواده نوجوان 16 ساله اهداکننده عضو در گیلان

رشت (پانا) - خانواده دانش آموز نوجوان 16 ساله دچار مرگ مغزی، اهدا کننده عضو در گیلان امروز (دوشنبه) از سوی آموزش و پرورش استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

لینک کوتاه کپی شد
قدردانی از خانواده نوجوان 16 ساله اهداکننده عضو در گیلان

مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با هیات همراه با حضور در منزل خانواده علی گودرزنیا اهداکننده عضو به هفت بیمار نیازمند در شهرستان رودسر از اقدام انساندوستانه و خداپسندانه خانواده این نوجوان دچار مرگ مغزی ، برای رضایت اهدای عضو عزیزشان دلجویی و قدردانی کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در دیدار با خانواده گودرزنیا ضمن قدردانی از خانواده این نوجوان برای رضایت اهدا عضو فرزندشان بیان داشت: رضایت شما موجب نجات جان چند بیمار شد و این کار بسیار ارزشمند است.
مهدی حاجتی با بیان این که اهدای اعضای افراد دچار مرگ مغزی کاری انساندوستانه و ترویج بشر دوستی است، خاطر نشان کرد: اهدای عضو، فرصتی دوباره برای زندگی بیماران نیازمند به پیوند عضو است.
اهدای عضو علی (شایان) گودرزنیا 16 ساله ساکن شهرستان رودسر که به دلیل تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، جان چند بیمار را نجات داد، کبد و کلیه این فرد دچار مرگ مغزی با رضایت خانواده در مرکز فراهم آوری بیمارستان رازی رشت برداشته و برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شده است.
همچنین نسوج این فرد از جمله دریچه های قلب، چند قطعه استخوان، تاندون و غیره برای استفاده از بیماران نیازمند برداشته شده است.
اعلام رضایت برای پیوند اعضاء از سال 1387 در گیلان انجام گرفت؛ اولین اهدای عضو در گیلان توسط خانواده باربد چمن زیبای، کودک چهار ساله برای نجات جان یک بیمار کلیوی انجام شد.
از ابتدای امسال تاکنون، خانواده 30 متوفی در گیلان برای اهدای عضو عزیزان دچار مرگ مغزی شان اقدام کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار