اهداف و برنامه های سازمان دانش آموزی گلستان

رئیس سازمان دانش آموزی استان گلستان از اهداف و برنامه های سازمان دانش آموزی این استان خبرداد.

کد مطلب: ۸۰۱۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اهداف و برنامه های سازمان دانش آموزی گلستان

رئیس سازمان دانش آموزی استان گلستان در مصاحبه با خبرنگار پانا در مورداهداف و برنامه های سازمان گفت :سازمان دانش آموزی در راستای اهداف سندتحول بنیادین و ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی فعالیت ها و برنامه های مختلفی را طراحی و اجرا نموده ساماندهی و جذب گروهها ی تشکیلاتی پیشتازان با تعداد 54 هزار عضو و بیش از 1700 مربی و رشد 215 درصدی گام اول فعالیت ها بود. در بعد توانمند سازی مربیان نیز کارگاههای آموزشی و مهارتی در سطح استان برگزار که برابر آن 1088 مربی با 186 ساعت آموزشی متناوب شرکت نمودند.تعداد 4705 دانش آموز نیز با هدف تقویت حس مسئولیت پذیری در یاران مدرسه مشارکت نمودند .همچنین در جهت آموزش خبر و خبرنگاران نیز 2312 دانش آموز و 131 فرهنگی با سازمان همکاری می نمایند .

پیگیری امور مجامع اعضاء شوراها نیز از دیگر فعالیت های سازمان بوده همچنین سازمان در جهت افزایش مهارت مربیان و آموزش مدرسان تعداد 500 نفر از مربیان و یاور مربیان توانمند را به اردوی ملی اعزام نمودند.

سید خلیل حسینی پاسندی در مورد کرسی های آزاد اندیشی و فعالیت های اجرایی سازمان گفت: شرکت 6 هزار دانش آموز در کرسی های آزاد اندیشی و حضور بیش از 10 هزار نفر در طرح گلبرگ های رویش با هدف کاهش آسیب های اجتماعی شرکت کردند وی همچنین افزود :برگزاری جشن عاطفه ها ،اردوهای تخصصی عمومی ،مانور زلزله و ایمنی ،مراسم معنوی اعتکاف و دعای عرفه و حضور در مراسم های مذهبی و ملی از جمله برنامه های جریان درون و برون آموزشگاهی بوده که سازمان تلاش نموده با بستر سازی مناسب زمینه لازم جهت رشد اجتماعی و سیاسی اعضاء را فراهم نمایند .

توجه به شادابی و نشاط در اعضادر قالب جنگ های درون مدرسه ای و برون مدرسه ای با شرکت گروههای مختلف هنری از سیاست های دیگر سازمان بوده است .

در مورد بوفه های مدارس چند آموزشگاه موفق به دریافت مجوز شدند؟ ساماندهی بوفه ها ی مدارس با هدف تربیت اقتصادی دانش آموزان و نظارت برروند اجرای پایگاههای تغذیه سالم نیز مورد توجه بوده که تا حال حاضر بیش از 443 آموزشگاه مجوز فعالیت دریافت نموده و تعداد 85 عامل نیز وظیفه توزیع مواد غذایی گرم و بسته بندی در سطح استان را به عهده دارند .

در مجموع نگاه سازمان دانش آموزی محوری و دانش آموز باوری و دانش آموز یاوری بوده که با ایجاد حس همفکری همدلی و همکاری تلاش گردد با مشارکت اعضاء در روند تصمیم سازی و تصمیم گیری نقش پررنگی را دانش آموزان در کنار مربیان ایفا نمایند .

حسینی در مورد سیاست ها و برنامه های آتی سازمان گفت: توجه به نیازهای دانش آموزان در خصوص امور اجتماعی و آسیب های اجتماعی و تلاش در جهت مهارت آموزی و توانمند سازی گروهی،تربیت مدرسان و مربیان توانمند آموزش یاور مربیان در قالب مدرسان دانش آموزی در چارچوب اجرای طرح گل خوشه های آموزش کیفی گرایی در کنار توجه به کمیت در آموزش تشکیلات ساماندهی مطلوب تشکیلات و تنوع بخشی به آن ساماندهی مناسب شورای دانش آموزی مدارس و شورای شهرستان و.... بوده در بعد اقتصادی نیز کاهش مداخله گری سازمان در امور اقتصادی و توجه به اقتصاد بر مبنای فعالیت های مرتبط با هدف تربیت اقتصادی اجتماعی و حرکت به سمت خود اتکایی با افزیش سطح درآمد منطقی می باشد .

از برنامه های مقدماتی آتی سازمان نیز می تواندبه ادامه طرح گل خوشه ها ی آموزش ،گلبرگ های رویش برگزاری انتخابات شوراهای شهرستان و استان ،تولد زمین ،جشن نیکوکاری ،اردوهای عمومی و تخصصی ،قطبی و مدرسه ای ،کارهای تخصصی پانا، کارگاههای ویژه عاملین ،فروشندگان و مدیران بوفه مدارس و جشنواره مهارتی اعضاء پیشتازان و مراسم ویژه سپاس مربی و سپاس معلم اشاره نمود که انشاالله با نگاه و رویکرد شاهد رشد چشمگیر و تاثیر پذیری سازمان در فعالیت های زندگی اجتماعی و سیاسی دانش آموزان باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار