رئیس اداره تعاون و رفاه آمورش و پرورش قم: 300 واحد آموزشی برای میزبانی از زائران نوروزی آماده می‌شود

تهران (پانا) -رئیس اداره تعاون و رفاه آمورش و پرورش قم از آمادگی 300 مدرسه در استان با ظرفیت پذیرش ۱۵ هزار نفر در شبانه‌روز برای اسکان نوروزی فرهنگیان خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۱۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره تعاون و رفاه آمورش و پرورش قم: 300 واحد آموزشی برای میزبانی از زائران نوروزی آماده می‌شود

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسن عبداللهی‌مهر گفت: 300 مدرسه با ظرفیت پذیرش 15 هزار نفر در شبانه‌روز آماده اسکان نوروزی فرهنگیان از سراسر کشور در این استان است.

وی افزود: این مدارس شامل 2 هزار و 866 کلاس است که در سه گروه ویژه، الف و ب قرار دارد. 72 کلاس در گروه ویژه، 919کلاس در گروه الف و یک هزار و875 کلاس نیز در گروه ب قرار دارد.

دبیر ستاد اسکان آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: گروه ویژه شامل مدارسی است که اتاق‌های آن مجهز به تخت، فرش، یخچال، تلویزیون، وسایل گرمایشی، سرمایشی و پتو است و حمام و آشپزخانه نیز مشترک است.

عبدالهی افزود: با تدابیر اندیشیده شده اردوگاه فرهنگی تربیتی 15 خرداد، نیز با داشتن سوییت‌های ویژه در فهرست مکان‌های اسکانی آموزش و پرورش قم قرار گرفته که می‌تواند خدمات ارزشمندی را به زائران ارائه دهد.

وی با بیان اینکه خدمت به زائران کریمه اهل بیت سلام الله علیها برای اهالی قم و بخصوص فرهنگیان عزیز توفیق بزرگی است اضافه کرد: به لحاظ تکریم شایسته تر از زائران با حذف مدارس گروه ج تعداد کلاس های نوع الف نسبت به سال گذشته حدود 300 کلاس افزایش یافته است که همگی اینها مجهز به فرش، پتو، وسایل خنک کننده و گرمازا، یخچال و تلویزیون بوده و حمام و آشپزخانه آن مشترک است.

وی ادامه داد: گروه سوم نیز مدارسی است که اتاق‌های آن مجهز به فرش، پتو، وسایل گرم کننده و خنک کننده است و یخچال، تلویزیون، حمام و آشپزخانه مشترک است و در گروه نوع ب قرار دارد.

رییس اداره تعاون و رفاه کارکنان آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فعالیت هفت پایگاه در نواحی چهار گانه آموزش و پرورش قم برای ثبت‌نام حضوری اسکان فرهنگیان در تعطیلات نوروز خاطرنشان کرد: امسال اسکان مدارس از 26 اسفندماه آغاز می‌شود و تا پایان 13 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ثبت نام اینترنتی اسکان فرهنگیان نیز از چهارم اسنفدماه 96 آغاز خواهد شد و تا 24 اسفندماه ادامه دارد که پذیرش در 60 مدرسه به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

وی گفت: در نوروز امسال حدود 500 از عوامل اجرایی و خدماتی به زائران و فرهنگیان اسکان یافته در مدارس خدمات ارائه می‌دهند که تعدادی از این عزیزان آموزش‌های لازم را در حوزه های ایمنی، بهداشت و سلامت دریافت کرده و تعدادی نیز در دو هفته منتهی به آغاز سال نو هجری شمسی آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت.

رئیس اداره تعاون آموزش و پرورش قم بیان کرد: این اداره کل با تشکیل هشت کمیته تخصصی از جمله کمیته‌های حفاظت و تامین امنیت، روابط عمومی و اطلاع سرانی، ارزیابی و نظارت، بهداشت و سلامت و امور فرهنگی و تبلیغات نهایت تلاش خود را در راستای ارائه بهینه خدمات اقامتی و رفاهی به زائران و مهمانان انجام می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار