سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان بهارستان هشدار داد :

موبایل های هوشمند در معرض خطر

بهارستان (پانا) - سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان بهارستان از در خطر افتادن موبایل های هوشمند خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۱۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
موبایل های هوشمند در معرض خطر

نجات الله چنگیزخانی ، سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان بهارستان در گفت و گو با خبرنگار پانا شهرستان های استان تهران، با اشاره به حفظ امنیت موبایلهای هوشمند اظهار کرد: نفوذپذیری و هک گوشی های موبایل هر چند به قدمت هک کامپیوترها نمی رسد اما رفته رفته با پیشرفت روزافزون امکانات تلفن همراه و استفاده از سیستم عاملهای موبایل، این وسیله هم در معرض خطر امنیتی بسیاری قرار دارد تا آنجا که هر فردی با داشتن نرم افزارهای مخصوص به راحتی قادر خواهد بود که تلفن همراه کاربران را هک و یا از اطلاعات شخصی آنها استفاده کند.


وی افزود: در این میان کاربرانی که بیشتر از دستگاه موبایل خود استفاده می کنند باید بیشتر از دیگران نسبت به امنیت آن نگران باشند؛ این مسئله به ویژه در صورتی که کاربر از موبایلهای هوشمند برای کار استفاده می کند، اهمیت بیشتری می یابد. در این میان آگاهی از برخی نکات امنیتی می تواند در بسیاری مواقع از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کند.


چنگیزخانی در پایان به چند نکات امنیتی اشاره کرد و بیان داشت: به مشترکان موبایل های هوشمند توصیه می شود که اگر واقعا به امنیت دستگاه موبایل خود اهمیت می دهند برای گوشی خود یک PIN یا کلمه عبور انتخاب کنند،از بین بردن خودکار اطلاعات را فعال کنند،ردیابی و مدیریت از راه دور را فعال کنند و... از یک آنتی ویروس یا برنامه امنیتی استفاده کنند.


/خبرنگار: زهرا فتحعلی زاده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار