مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت:

آموزش باید رضایت دانش آموزان را فراهم نماید.

بجنورد( پانا)-مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در جمع مدیران مدارس ابتدایی گفت: آموزش نباید متکی به نتیجه آزمون و آزمون محور باشد. بلکه باید رضایت دانش آموزان را فراهم نماید.

کد مطلب: ۸۰۱۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش باید رضایت دانش آموزان  را فراهم نماید.

به گزارش خبر گزاری پانا خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بجنورد، محمود اسدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در این نشست گفت: حذف آزمون مدارس تیزهوشان با هدف جلوگیری از فشار روحی و روانی به دانش آموزان در مقطع ابتدایی صورت گرفت. و طرح شهاب بهترین جایگزین برای این آزمون در جهت شناسایی استعدادها است.

وی افزود: در این طرح استعداد ها و توانایی های دانش آموزان از مقطع ابتدایی مورد شناسایی و ارزیابی قرار می گیرد و در ادوار بعد دانش اموزان مستعدتر مورد حمایت قرار می گیرند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در ادامه با اشاره به نقش مدیر مدرسه خاطر نشان کرد: مدیر باید رهبری مدرسه را برعهده داشته باشد و به گونه ای عمل نماید. که دانش آموزان، اولیاء و معلمان در اثر تاثیر عملکرد مناسب، مدیر اطاعت پذیر باشند.

اسدی ضمن تقدیر از تلاش مدیران در مدارس افزود: مدیر باید در مدرسه دائم به فکر افزایش کیفیت آموزشی و تربیتی باشد .

وی ضمن تاکید بر توجه به کیفیت بخشی آموزشی از مدیران خواست تا در تعامل با معلمان به گونه ای عمل کنند که موجب ارتقاء کیفیت آموزشی کلاس های درس شود به گونه ای که این روند آموزش، دانش آموزان را در زمان تعطیلات و اوقات فراغت نیز به سوی یادگیری تشویق نمایند.

افسانه وصال معاون آموزش ابتدایی شهرستان بجنورد نیز در این نشست ضمن تقدیر از مشارکت مدارس درفعالیت های دهه فجر و اجرای طرح جابربن حیان گفت: جشنواره جابر امسال با مشارکت خوب دانش آموزان شهرستان روبرو شد و بیش از 3هزار اثر تولید شد.

وی با بیان اینکه توجه ویژه دربررسی عملکرد دانش آموزان باید جدی گرفته شود. از مدیران خواست تا نسبت به میزان پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان توجه جدی داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی همچنین از اجرای طرح بازدیدهای گروهی ناظران شهرستانی از مدارس مطابق شاخص های تعریف شده، در هفته آینده به منظور کیفیت بخشی مدیریت مدارس خبر داد.

وصال همچنین حمایت مدیران ، از معلمان خلاق،مبتکر و توانمند را توصیه نمود. چرا که همراهی آنها دراجرای برنامه های کمک آموزشی نقطه عطفی برای کسب موفقیت های بعدی درنظام تعلیم و تربیت خواهد بود.

وی درراستای اداره مطلوب فعالیت های آموزشی مدیران یادآور شد: هدایت کلیه فعالیت ها به سمت الکترونیکی کردن واستفاده مطلوب فناوری در مدرسه بعتوان یکی از راههای موفقیت وحرکت به سمت توسعه می باشد.

گفتنی است نشست مدیران مدارس ابتدایی شهرستان بجنورد صبح امروزبا حضور مدیر، معاون آموزش ابتدایی، کارشناس مسئولان ابتدایی و فناوری آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در محل کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار