سخنگوی وزارت کشور: هیچ‌کس مجوزی برای اقدام خلاف قانون حتی در برابر جرائم مشهود ندارد

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت کشور در واکنش به اقدام مامور نیروی انتظامی در برخورد با یک دختر یادآور شد که کسی حق برخورد خلاف قانون حتی در برابر جرائم مشهود را ندارد.

کد مطلب: ۸۰۱۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی  وزارت کشور: هیچ‌کس مجوزی برای اقدام خلاف قانون  حتی در برابر جرائم مشهود ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی در واکنش به فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر برخورد یکی از ماموران نیروی انتظامی با فردی که اقدام به کشف حجاب و اعتراض به حجاب اجباری کرده بود، اظهار کرد: نیروی انتظامی به عنوان ضابط دادگستری وظیفه برخورد با جرائم مشهود را برعهده دارد و مطابق قانون باید اقدامات لازم را به منظور حفظ ادله وقوع جرم و جلوگیری از فرار یا مخفی شدن متهم به عمل آورد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی باید تحقیقات لازم را انجام دهد و بلافاصله نتایج و مدارک بدست آمده را به اطلاع دادستان برساند.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم پایبندی به قوانین، خاطرنشان کرد: اینها همه در حالی است که مجری قانون باید در برخورد با مجرمین، خود بیشترین پایبندی به قانون را داشته باشد و از هر گونه اقدامی که خارج از دایره قانون است خودداری نماید.

سلمانی یادآور شد: برخورد با تخلف باید با رعایت موازین شرعی و قانونی باشد و در نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ‌کس مجوزی برای اقدام خلاف قانون حتی در مقام برخورد با جرائم مشهود را ندارد.

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اهتمام دولت در رعایت موازین شرعی و قانونی در تمام زمینه‌ها و تحقق مفاد منشور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در این روزها با اقتدار و رفتار متین خود صیانت از امنیت ملی و مصالح کشور را در تمام حوزه‌ها، از دورترین نقاط مرزی تا پایتخت به تصویر کشیده است و انتظار می‌رود در انجام این‌گونه وظایف قانونی نیز نهایت دقت در رعایت موازین به عمل آید.

به گزارش پانا، هفته گذشته بود که فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن یکی از ماموران نیروی انتظامی رشت، در مواجه با دختری که کشف حجاب کرده بود، اقدام به هل دادن وی و پرت کردنش از بالای یکی از سکوهای برق کرد که با واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی مواجه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار