فضای مجازی بسترِی مناسب برای ترویج کتابخوانی است

ارومیه (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان غربی استفاده از ظرفیت فضای مجازی و محتوای الکترونیکی بعنوان یک بستر مناسب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در دانش آموزان را خواستار شد.

کد مطلب: ۸۰۱۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
فضای مجازی  بسترِی مناسب برای ترویج کتابخوانی است

نشست هم اندیشی در خصوص بخشنامه «فعالیتهای داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی جایگزین پیک نوروزی» با مشارکت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری استان در محل معاونت ابتدائی استان برگزار شد.

مقصود رزم آرا معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در این نشست اظهار کرد: امسال دانش آموز پیک نوروزی نخواهند داشت و فعالیتهای داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی جایگزین پیک می شود.

رزم آرا درباره این سه فعالیت بیان کرد: دانش آموزان می توانند امسال در ایام تعطیلات یک کتابی را بخوانند و آن را خلاصه نویسی کنند؛ همچنین می توانند روایتگر یک داستان یا خاطره ای باشند که آن را با صدای خود ضبط کردند یا از خود فیلم بگیرند؛ در شکل دیگر دانش آموزان می توانند داستانی را بنویسند.

وی با بیان اینکه هدف از جایگزینی داستان خوانی متناسب کردن فعالیت‌ها عید نوروز، ترویج داستان خوانی، تقویت مهارت گفتاری و شنیداری، تقویت قوه تخیل است، افزود: از ویژگی‌های این برنامه می توان به شکل هدفمند پیگیری و متناسب با جنبه‌های رشد و عقلانی و عاطفی، ابتکار و مهارت در انجام این تکلیف، توجه به فرهنگ‌های محلی، متناسب با عید و لذت بردن از سن و کودکی خود اشاره کرد.

معاون آموزش ابتدایی استان با اذعان به فعالیت های گسترده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه کتابخوانی، خواستار مشارکت بیش از پیش این نهاد در اجرای طرح «داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی» شد.

این مقام مسوول با اشاره گستردگی و سهولت استفاده از محتوای الکترونیکی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و کتب الترونیکی می تواند در اجرای مطلوب این طرح نقش موثری ایفا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار