مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:

ابلاغ دستورالعمل جدید فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از ابلاغ دستورالعمل جدید فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس به واحد های اداری و آموزشی استان خبر داد .

کد مطلب: ۸۰۱۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ دستورالعمل جدید فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس

به گزارش پانا کردستان،رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اعلام این خبر گفت : رویکرد اصلی این بخشنامه شایسته محوری و شایسته سالاری و تضمین بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی است .

وی با اشاره به اینکه این دستورالعمل در سال تحصیلی 98-97 به صورت آزمایشی اجرا می شود، گفت : در مرحله اول دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران مدارس صرفا در مراکز استانها و نواحی یک و دو سنندج اجرایی می شود .

قربانی با بیان اینکه به همین منظور سامانه ای طراحی شده است، گفت : افراد متقاضی تصدی مدیریت مدارس باید از تاریخ 12 لغایت 21 اسفند ماه 96 با مراجعه به این سامانه به نشانی http://entekhab.medu.ir می توانند بر اساس دو حالت : مدارسی که به دلیل بازنشستگی نیازمند مدیر جدید بوده و یا مدارسی که به دلایلی غیر از بازنشستگی مدیر فعلی نیازمند مدیر جدید است در سامانه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس ثبت نام کنند .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه گفت : در این فرآیند افراد کاندیدای مدیریت مدرسه در3 مرحله امتیازاتی را کسب خواهند کرد که 200 امتیاز آن به سوابق پرسنلی و عملکردی افراد تعلق دارد .

وی از برگزاری آزمون حضوری برای متقاضیان مدیریت مدارس خبر داد و با بیان اینکه این آزمون نیز 200 امتیاز دارد گفت : آزمون از اول تا پایان خرداد ماه 97 برگزار می شود و در صورت کسب حداقل 40 درصد از مجموع نمرات آزمون ، متقاضی مجاز به ورود به مرحله بعد فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران می شود .

وی مصاحبه حضوری را مرحله دیگر این فرآیند عنوان کرد و با بیان اینکه 400 امتیاز نیز به این مرحله اختصاص یافته است گفت : در این مرحله مهارت های انسانی ، ادارکی و فنی متقاضیان مدیریت مدارس مورد ارزیابی قرار می گیرد .

قربانی هم چنین به سرفصل های آزمون حضوری نیز اشاره کرد و اظهار داشت : سئوالات آزمون از محتوای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، اهداف دوره های تحصیلی ، برنامه درس ملی ، آیین نامه اجرایی مدارس ، آیین نامه هدایت تحصیلی ، دانش عمومی مدیریت ، آشنایی با امور مالی و اصول راهنمایی و مشاوره است و این منابع در سامانه مذکور قرار داده خواهد شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه تصریح کرد : مدیران مدارس در این دستورالعمل شامل مدیر دبستان ، مدیران دبیرستان دوره های اول و دوم متوسطه و مدیر هنرستان است و در سال تحصیلی جدید انتخاب مدیر آموزگار طبق روال قبل خواهد بود .

وی در پایان یاد آور شد : در زمان انتصاب فرد به عنوان مدیر لازم است تا زمان بازنشستگی حداقل 4 سال سنوات خدمت وی باقی مانده باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار