در گفت‌وگو با پانا

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران: بودجه در اختیار شهردار حسابرسی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از حسابرسی بودجه در اختیار شهردار خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۱۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران: بودجه در اختیار شهردار حسابرسی می‌شود

مجید فراهانی در گفت‌وگو با پانا، در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر در جریان اسناد 2 هزار میلیارد تومان فاقد سند که در اختیار دادستانی تهران است، قرار می‌گیرد؟ گفت: هر چند لازم است با موضوع فساد در شهرداری مبارزه شود و این شفافیت در اختیار مردم قرار گیرد اما لازم است به قانون احترام گذاشته شود و اجازه دهیم روند بررسی تخلفات سیر قانونی خود را طی کند.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران افزود: اگر در روند بررسی تخلفات، ظرافت رعایت نشود و بعدا تخلف قانونی اثبات نشود، بدون دلیل آبروی مردم ریخته می‌شود. لزوما افرادی که متهم می‌شوند گناهکار نیستند چرا که می‌توانند از خود با ارائه سند دفاع کنند. ضمن اینکه روش شهرداری تهران و شورای شهر نیز اینگونه نیست که قبل از اثبات جرم، تخلف افراد را علنی کند و پس از بررسی دستگاه قضا مشخص شود که بخشی از آن درست است و بخشی از آن درست نیست.

وی ادامه داد: باید اجازه داد که سیر قانونی هزینه‌های فاقد سند در شهرداری روند قضایی خود را طی کند و پس از اینکه دستگاه قضا این موضوع را بررسی کرد هر نتیجه‌ای که داشته باشد اطلاع رسانی خواهد شد چرا که شفاف سازی از موضوعاتی است که شورای شهر پنجم آن را دنبال می‌کند.

فراهانی در ادامه با اشاره به موضوع تصویب ماده‌ 16 و 17(بودجه پاداش‌ها در شهرداری) در بودجه سال آینده گفت: آنچه که در بودجه تصویب شده است به کاهش اعتبارات منجر می‌شود. کاری که شورای شهر ذیل این ماده انجام داده است این است که جزئیات کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت شده و بسیاری از این کمک‌ها حذف شده است و در نهایت هزینه‌ها قابل حسابرسی است.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه هزینه‌ها باید شفاف باشد، گفت: در سال جاری نیز مانند سنوات گذشته حسابرس تعیین شده است تا هزینه‌ها بر اساس عملکردها سنجیده شود منتهی کاری که انجام می‌شود این است که برای اولین بار انتخاب حسابرس‌ها بر عهده کمیسیون بودجه شورا قرار گرفته و حسابرس‌ها هم‌اکنون مشغول حسابرسی هستند و گزارش را به کمیسیون می‌دهند و هر گزارشی که داده شد برای افکار عمومی منتشر خواهد شد.

وی تأکید کرد: مبالغ مربوط به مواد 16 و 17 بودجه شهرداری تهران بعد از انجام حسابرسی در اختیار اعضای شورای شهر قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار