استاندار مازندران

قوانین بازدارنده‌ی توسعه در حال اصلاح و رفع است

استاندار مازندران با بیان اینکه تمامی قوانین بازدارنده توسعه در حال اصلاح و رفع است، گفت: تسهیل‌گری و حمایت از فعالان اقتصادی، تمهید زیرساخت‌ها و ایجاد هماهنگی‌ها برای تحقق سرفصل‌های توسعه وظیفه مهم دستگاه ها و مدیران است.

کد مطلب: ۸۰۱۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
قوانین بازدارنده‌ی توسعه در حال اصلاح و رفع است

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، محمد اسلامب در جلسه شورای اداری استان ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و شهادت چند نفر از نیروهای انتظامی در برخورد عده‌ای قانون شکن در تهران، گفت: این برخورد نیروی انتظامی جلوه‌ای از زیبایی‌های رأفت نظام جمهوری اسلامی است. در هیچ جای دنیا بجز ایران اسلامی، پلیس به معنای واقعی، جان بر کف به صحنه نمی‌رود.

استاندار با بیان این که برای تحقق هدف‌گذاری های توسعه‌ای، نیازمند همگرایی، اهتمام و تلاش مجدانه هستیم، خاطر نشان ساخت: اقتصاد و توسعه برنامه ریزی شده در کشور، مردم پایه است، دوره بخشی نگری سپری شده است و برای تحقق توسعه، دستگاه ها باید یکپارچه و هماهنگ عمل کنند.

مقام عالی دولت در استان با بیان این که همه اختیارات پایتخت به استانداران تفویض شده است و رییس جمهور بر اجرای این تصمیم تاکید دارند، تصریح نمود: باید محورهای حرکتی و موثر را درست شناسایی کنیم و تسهیل گری و هموار سازی راه را برای مشارکت مردم و نقش آفرینی بخش خصوصی در دستور کار قرار دهیم.

شاه‌کلید توسعه، اقتصاد مقاومتی است

اسلامی شاه‌کلید توسعه را توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: 12 سرفصل برای توسعه در این راستا مشخص و پیرو آن، طرح و پروژه هایی که محرک اقتصاد مازندران هستند، لحاظ شده است.

اسلامی با اشاره به این که تسهیل گری و حمایت از فعالان اقتصادی، تمهید زیرساخت ها و ایجاد هماهنگی ها برای تحقق سرفصل ها، وظیفه مهم دستگاه ها و مدیران است، تصریح کرد: تمامی قوانین بازدارنده توسعه در حال اصلاح و رفع است و موتور توسعه استان باید روشن شود و قطار پیشرفت و اعتلای مازندران به حرکت درآید.

او با بیان این که نتیجه گرایی و فعال شدن طرح ها و پروژه های یاد شده برای ما فوق العاده مهم است، افزود: تمامی واحدهای صنعتی تولیدی استان واحد به واحد مورد شناسایی قرار گرفتند و امروز، اولین استانی هستیم که می دانیم بطور دقیق در هر واحد تولیدی صنعتی ما چه می گذرد و وزیر صنعت این طرح را بصورت پایلوت به دیگر استان ها ابلاغ نموده است.

۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال

مقام عالی دولت در مازندران با اعلام این که بالغ بر 1100 میلیارد تومان برای اشتغال استان در سال 96 تسهیلات در اختیار داریم، اظهار داشت: باید از فرصت های بزرگ تولیدی و اشتغالزا بهره گیری کنیم و در این خصوص فرمانداران نقش محوری دارند.

استاندار به راه اندازی باشگاه های ورزشی با مشارکت بنیاد مستضعفان و ماریناهای ساحلی جهت ارایه خدمات شایسته تر به مردم و تقویت نشاط در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: باید به سمت محرک های واقعی اقتصادی که اشتغال پایدار ایجاد می کنند، حرکت کنیم.

اسلامی با اشاره به این که هدف گذاری درآمدی استان، سالانه بالغ بر 1600 میلیارد تومان است و باید به 5000 میلیارد تومان ارتقا یابد، گفت: همه باید در جهت تحقق هدف گذاری های توسعه ای و شغلی اهتمام نمایند.

استاندار با اشاره به این که با رفتار سنتی باید خداحافظی کنیم و با تمهید زیرساخت ها، خدمت رسانی به مردم را توسعه دهیم، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید، در راستای شفاف سازی عملیات گمرکی، اقدامات موثری را صورت داده است بنحوی که اکنون بیش از 96 درصد امور گمرکی در استان بصورت الکترونیکی و سیستمی از مبدا به مقصد انجام می شود و این مساله موجب برخورد قاطع با قاچاق کالا شده است.

تغییر مدیران به معنای قلع و قمع آنان نیست

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که تغییر مدیران از سوی استاندار، به معنی بلاتکلیفی برای مدیران قبلی و قلع و قمع مدیران کارآمد در حال فعالیت نیست و از همه ظرفیت ها در مسیر پیشبرد امور استان بهره گیری و شایسته سالاری را حاکم می کنیم و باید یک نظام ارزیابی و ارزشیابی عملکرد وجود داشته باشد تا بر آن مبنا حرکت کنیم، یاد آور شد: صداقت و امانت، میزان و ملاک ما در انتصابات است و تا زمانی که این دو مشخصه در افراد باقی باشد در مسند مدیریت باقی می مانند، چرا که دارا بودن این دو خصیصه، اعتماد آفرین است و پیوندها را مستحکم می کند.

استاندار مازندران با بیان این که تحول و تغییر ابتدا باید در نگاه و رویکردها اتفاق بیفتد وگرنه با جابجایی و رفت و آمد صرف اشخاص، هیچ تحولی شکل نمی گیرد، خاطر نشان ساخت: باید با پرهیز از نگاه صنفی به همدیگر، همگرایی فکری و نگاه متحول به مسایل و رویکردها را دنبال نماییم.

او کاهش معدل سنی مدیران و بهره گیری از ظرفیت بانوان در مسندهای مدیریتی را بخشی از برنامه کشور دانست و افزود: بهره گیری از ظرفیت جوانان و بانوان باید به یک اعتقاد همگانی تبدیل شود.

ضرورت اتصال راه‌آهن برقی به متروی شهری تهران

استاندار با تاکید بر این که باید از البرز عبور کنیم و راه آهن برقی استان را به متروی داخل شهری تهران متصل نماییم، چرا که جاده‌های ما دیگر کشش خودرو را ندارند، گفت: ابتدا باید دسترسی به مازندران را آسان کنیم و سپس با ایجاد ظرفیت های تکمیلی، توسعه استان را ممکن نماییم.

اسلامی در فراز دیگری از سخنان خود، فرمانداران را مقتدرترین مدیران کشور و شهرستان ها را سرپنجه نظام اداری توصیف نمود و افزود: فرمانداران باید اختیارات کامل داشته باشند و پاسخگو باشند.

استاندار با اشاره به برنامه محوری دولت مبنی بر رفع محرومیت و فقر از چهره جامعه، با بیان این که تا پایان چهل سالگی انقلاب در سال 97 باید چهره استان را از محرومیت بزداییم، گفت: باید مجموعه مسایل، مشکلات و برنامه های روستاها را تا پایان سال 97 در مازندران حل و فصل کنیم.

او بر لزوم پاکسازی فضای شهری و ورودی و خروجی استان از زباله و نخاله و توجه بر زیباسازی معابر تاکید کرد و یاد آور شد: استان برای حل مشکل پسماند عزم جدی دارد و امیدواریم تا سال آینده سه چهار پروژه راه اندازی شود.پیشرفت پروژه محور هراز مطلوب است و جاده سوادکوه نیز در حال پیگیری است.

شش هزار میلیارد تومان رقم پروژه‌های افتتاحی مازندران

رییس شورای اداری استان با اعلام این که رقم پروژه‌های افتتاحی استان در سال جاری تا پایان اسفند ماه به شش هزار میلیارد تومان خواهد رسید، خاطر نشان ساخت: طرح جامع مازندران یکپارچه را به عنوان کلانشهر در دست تهیه داریم و 54 نقطه برای اجرای طرح های گردشگری در شهرها و روستاهای مازندران شناسایی شده است.

استاندار با اشاره به این که رییس جمهور، سال 97 را سال نشاط اجتماعی قرار دادند و در این راستا کانون خانواده باید مورد توجه باشد، یاد آور شد: حفظ و تقویت ارتباطات مردمی و پاسخگویی به مردم وظیفه اصلی مدیران است.

اسلامی به دغدغه زدایی از مردم برای تحقق نشاط اجتماعی در گام نخست اشاره کرد و گفت: مردم نباید احساس کنند کسی را ندارند. مردم را ببینید. ارتباط خود را با مردم قوی کنید و با مردم صادقانه سخن بگویید.

او با بیان این که موضوع ایرلاین مازندران و حمل و نقل ترکیبی در استان را پیگیری می کنیم و آن را یک ضرورت برای توسعه استان می دانیم، افزود: باید موانع پیش روی فعالان اقتصادی را رفع کنیم و ریسک سرمایه گذاری در استان را کاهش دهیم.

گفتنی در این جلسه لوح سپاس سرتیپ پاسدار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از تلاش های استاندار مازندران در کنترل مقتدرانه و مدبّرانه حوادث اخیر در استان توسط سردار میرفیضی، فرماندهی انظامی استان به مهندس اسلامی اهدا شد.

در این جلسه هم چنین مجید حسین زادگان، با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری مازندران معرفی و از تلاش های علیرضا یونسی رستمی در مدت مسئولیتش قدردانی شد.

هم چنین سمیه قاسمی طوسی، به عنوان مدیرکل جدید امور بانوان و خانواده استانداری مازندران معرفی و از تلاش های مریم جمشیدی در زمان مسئولیش قدردانی شد و‌احکام فرمانداران نور و فریدونکنار که از سوی وزیر کشور صادر گردید به آنان داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار