دوره معاصر معماری و عمران شهری دچار فروپاشی فرهنگی است

تربت جام (پانا) - استاد تمام گروه معماری دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: دوره معاصر معماری و عمران شهری دچار فروپاشی فرهنگی شد و ارکان تولید فکر در کشور ضعیف و تفکر وفرهنگ غربی متاسفانه بر جامعه اثر گذاشت.

کد مطلب: ۸۰۱۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
دوره معاصر معماری و عمران شهری دچار فروپاشی فرهنگی است

نخستین کنگره بین المللی معماری و عمران شهری با حضور دانشمندان و نخبگان حوزه معماری و عمران از کشورهای استرالیا، انگلستان، عراق، ترکیه و استاید برجسته کشوری، استانی و محلی به همت موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام به مدت دو روز در تربت جام برگزار شد.

پرفسور هادی ندیمی استاد تمام گروه معماری دانشگاه شهید بهشتی تهران عنوان داشت: اگر در امور کشور در همه سطوح به مردم تکیه کنیم مشکلات حل می شود ولی متاسفانه دیوان سالاری در کشور باعث دشواری راه اندازی کار ها شده است.

ندیمی افزود: در عرصه معماری و شهرسازی متأسفانه توفیق زیادی نداشیم و دستاوردهای عظیم کشور مربوط به گذشتگان است و امروز دستاوردی برای افتخار نداریم.

وی با اشاره به تاریخ معماری کشور تصریح کرد: در این دوره معاصر معماری و عمران شهری دچار فروپاشی فرهنگی شد و ارکان تولید فکر در کشور ضعیف و تفکر و فرهنگ غربی متأسفانه بر جامعه اثر گذاشت.

وی گفت: اگر در کشور آشفتگی در حوزه معماری و مقیاس شهری می بینیم این مشکل ناشی از آن است که خودمان را فراموش کردیم.

ندیمی با اشاره به فرهنگ غنی ایران خاطر نشان کرد: معماری ایرانی واسلامی با قدمت بالای تاریخی میوه فرهنگ کشور می باشد که اگر آسیبی به آن برسد نشان می دهد درخت آن که جامعه دچار مشکلات فرهنگی شده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در حوزه معماری تحول و رشد داشته باشیم باید جسارت فهم آسیب های خود را بشناسیم که متاسفانه دچار خود تعریفی شده ایم.

وی ابراز کرد: متاسفانه شاهد هستیم که در همه موضوعات کشور سیاسی شده حتی لباس، خوردن و زندگی ما رنگ بوی سیاست گرفته و مانع کارهای علمی و فرهنگی شده است.

ندیمی با اشاره به آشفتگی حوزه معماری و عمران شهری بیان داشت: هر چه از تهران و حوزه سیاست دور می شویم شاهد هستیم حال و احوال معماری و در حوزه مدیران بهتر است.

وی تاکید کرد: امروز اگر در حوزه معماری، تصمیم گیری و تصمیم سازی در عرصه معماری و شهرسازی غفلت کنیم آینده نا بهتر از امروز نخواهد بود و شرایط بدتر خواهد شد.

ندیمی یاد آور شد: اصول معماری را باید به افراد عاقل، متخصص وفهیم سپرد که معماری درک مخصوص خودش را دارد و کار هرکس نیست.

ندیمی با انتقاد از الگو گیرهای نادرست مدیران شهرستان ها از پایتخت اظهار داشت: متاسفانه شاهدیم هر الگوی نادرستی در تهران پیاده می شود چند وقت بعد به شهرستان ها می رسد و عملی می شد که در اکثر آنها شاهد شکست هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار