مدیر بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند خبر داد:

نیاز 500 میلیونی برای  تجهیز هر تخت بیمارستانی

بیرجند (پانا) - مدیر بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت ، نیاز هایی برای بیمارستان ها تعریف می شود که در حال حاضر بیمارستان امام رضا نیز باید این موارد را اجرایی کند و یکی از موارد تامین تخت های بیشتر است که برای هر تخت جدید و یا بازسازی تخت های قدیمی، مبلغ 500 میلیون تومان نیاز است.

کد مطلب: ۸۰۰۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
نیاز 500 میلیونی برای  تجهیز هر تخت بیمارستانی

دکتر جلال احمدی رئیس بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند در نشست خبری که صبح امروز در سالن کنفرانس بیمارستان برگزار شد،گفت: بیمارستان امام رضا(ع) یک بیمارستان تروما است بدین معنی که بیمارانی که در اثر تصادف مجروح می شوند، به این بیمارستان منتقل شده و بدون پرداخت هیچ گونه وجهی ، مداوا و ویزیت می شوند.

دکتر احمدی گفت: به همین دلیل ، بخشی از اعتبارات بیمارستان به طور کامل تخصیص یافته نشده اند و علاوه براین بعضی از بیمه ها ، بدهی های خود را به بیمارستان پرداخت نکرده اند که این مبلغ بیش از 12 میلیارد تومان است و پیامد این بدهی ها ، تسویه نکردن بدهی های کارکنان و شرکت های دارویی است.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت:از زمان اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت ، 7 رویکرد و محور برای این طرح پیش بینی شده است که در بیمارستان امام رضا نیز چندین محور از جممله بالابردن کیفیت هتلینگ بیمارستان، ارتقای کیفیت ویزیت، کاهش پرداختی مردم ، ترویج زایمان طبیعی را عملیاتی می کند.

وی افزود:با اجرایی شدن این طرح ، بسیاری از افرادی که تحت پوشش بیمه نبوده اند، تحت پوشش قرار گرفته اند و اگر هم اکنون بیماری در بیمارستان بستری شود، تنها حدود 8 درصد از مبلغ واقعی و بدهی خود به بیمارستان را پرداخت می کند و بقیه را شرکت های بیمه ای تقبل می کنند.

دکتر احمدی گفت:در خصوص بحث هتلینگ بیمارستان ، تاکنون بیشتر بخش ها بازسازی و تعمیر شده اند که این تعمیرات با مبلغی بالغ بر 750 میلیون تومان انجام گرفته است و همچنین مخزن آب اضطراری برای بیمارستان تهیه و راه اندازی شده است.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند در خصوص بحث انتقال بیماران به شهرهای دیگر از جمله مشهد برای درمان گفت: با پیشرفت هایی که در سال های گذشته رخ داده است ، بیش از 80 درصد بیماران در خود بیمارستان امام رضا درمان می شوند و نیازی به انتقال ندارند.

وی در بحث راه اندازی بخش سوختگی در بیمارستان گفت: بخش سوختگی هم اکنون فعال می باشد ،اما بخش اصلی که به عنوان یک بیمارستان کوچک سوختگی عمل خواهد کرد، نیازمند اعتبارات است و برای تجهیز آن 32 تخت پیش بینی شده است و اگر شرایط فراهم شود این مهم در 4 سال آینده عملی خواهد شد و همچنین در بخش روانپزشکی هم اکنون 75 تخت فعال است که با بازسازی و گسترش، تعداد این تخت ها به 90 افزایش پیدا خواهد کرد.

دکتر احمدی گفت: با تصویب حکمی از سوی وزارت خانه ، اورژانس بیمارستان میتواند توسعه پیدا کند که با تخصیص اعتبارات ممکن ، این امر نیز در بازه زمانی بسیار کوتاهی اتفاق خواهد افتاد و اورژانس جدید در 2000 متر ساخته خواهد شد.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند در خصوص یکی از مهمترین معضلات شهروندان در کلینیک بیمارستان تصریح کرد: نوبت دهی در این کلینیک صبح ها از ساعت 8 الی 14 به صورت تلفنی و از ساعت 14 به بعد نوبت دهی حضوری به شرط باقی ماندن نوبت برای پزشکان ، انجام میشود.

وی در خصوص دیگر مشکل شهروندان در خصوص ایجاد داروخانه گفت: چند سالی است که داروخانه سرپایی از مجموعه بیمارستان حذف شده است و تا قبل از آن که فعالیت میکرده است ، در اختیار خود دانشگاه علوم پزشکی بوده است اما با افتتاح اورژانس جدید به طور حتم داروخانه به این مجموعه اضافه خواهد شد.

دکتر احمدی در باره بخش های فعال در بیمارستان گفت: هم اکنون بخش های جراحی مغز و اعصاب، جراحی عمومی، ارتوپدی، سوختگی ، مسمومیت ها، روانپزشکی ، آی سی یو و اورژانس در بیمارستان فعال است و بخش اورولوژی این بیمارستان به بیمارستان رازی منتقل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار