سومین روز جست وجوی لاشه هواپیمای ای تی آر

ادامه جستجوی لاشه هواپیما در ۹۰ کیلومترمربع منطقه کوهستانی

تهران (پانا) - درحالی که روزهای اول و دوم جست وجوی هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج به دلیل شرایط نامناسب جوی کوه‌های دنا بدون نتیجه پایان یافت، با افزایش تجهیزات و بهبود شرایط جوی، امیدها در روز سوم برای یافتن لاشه هواپیما بیشتر شده است.

کد مطلب: ۸۰۰۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ادامه جستجوی لاشه هواپیما در ۹۰ کیلومترمربع منطقه کوهستانی

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، استاندار کهگیلویه وبویراحمد صبح سه شنبه گفته است با توجه به تجهیزات و افزایش نیروی انسانی و بهبود شرایط جوی، ممکن است تا ظهر امروز لاشه هواپیما پیدا شود.

علی محمد احمدی افزود: آخرین گمانه زنی‌ها و نظر کارشناسی مبنی بر این است که قله بیژن در استان کهگیلویه وبویراحمد محل سقوط احتمالی هواپیماست که امروز جست وجوی بیشتری در این قسمت خواهد شد.

وی عنوان کرد: منطقه جست وجوی هواپیما در پهنه‌ای به وسعت ۱۹ در ۶ کیلومتر است که بخش عمده این مناطق جست وجو شده است.

احمدی بیان کرد: علاوه بر پایگاه سمیرم در استان اصفهان، امروز یک پایگاه امدادی در سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز راه اندازی شده است تا جست وجو در این منطقه نیز صورت گیرد.

رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به کاهش توده‌های ابر در ارتفاعات و افزایش میزان دید، احتمال یافتن لاشه هواپیما وجود دارد.

جلال پوران فرد اظهار داشت: نیروهای اورژانس، امروز در منطقه سمیرم در ۲ قسمت تجسس را ادامه می‌دهند.

وی بیان کرد: قسمت نخست، پرواز بالگردهای سازمان اورژانس بر فراز رشته کوه‌های دنا و سمت دوم، خودروی آفرود اورژانس کشور در دشت سمیرم خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تلاش بی‌وقفه ۴۰ تیم امداد و نجات تخصصی هلال احمر در برف و کولاک دنا در روز سوم حادثه شروع شده است.

امان الله جهان بین با اشاره به سرمای منفی ۲۰ درجه و برف و کولاک شدید کوه دنا گفت: ۴۰ تیم امداد و نجات تخصصی کوهستان جمعیت هلال احمر بدون وقفه همچنان در حال جست وجوی لاشه هواپیمای تهران - یاسوج هستند.

وی اظهار داشت: تیم‌های تخصصی امداد و نجات کوهستان به منطقه اشراف کامل دارند.

وی بیان کرد: ۱۲ دستگاه خودرو امداد و نجات از جمعیت هلال احمر نیز از همان ساعات اولیه به منطقه پادنای سمیرم اعزام شدند.

جهان بین تصریح کرد: عملیات جست وجو با همکاری تیم‌های امداد و نجات استان‌های فارس، اصفهان و ایلام در مناطق مختلف در حال انجام است.

وی اظهار کرد: تیم‌های امداد و نجات با امکانات و تجهیزات به‌روز عملیات جست و جو را انجام می‌دهند.

جهان بین با اشاره به سرما و یخبندان منطقه اظهار کرد: تیم‌هایی که امکانات کافی ندارند نباید در منطقه ساکن شوند.

وی افزود: تیم‌های پشتیبان جمعیت هلال احمر استان فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام برای امداد رسانی بیشتر در آماده باش کامل هستند.

پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک ولی در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

این هواپیما از نوع ای تی آر ۷۲ بوده و بر اساس اعلام اورژانس، این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد.

جست‌وجو برای یافتن جانباختگان احتمالی این سانحه پس از سقوط هواپیما آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار