نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

سیاست های توسعه اقتصادی ایران به ویژه در بخش خصوصی نیازمند بازنگری است

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در بخشی از آیین گشایش نمایشگاه همکاری های تجاری و فرهنگی لهستان گفت: خوشحالم بعنوان نماینده اتاق بازرگانی ایران حضور دارم و بعنوان اتاق معین سعی خود را در تقویت روابط اقتصادی و تجاری معطوف داشتند ابراز کنم.

کد مطلب: ۸۰۰۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
سیاست های توسعه اقتصادی ایران به ویژه در بخش خصوصی نیازمند بازنگری است

پدرام سلطانی نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در بخشی از این مراسم گفت: خوشحالم بعنوان نماینده اتاق بازرگانی ایران حضور دارم و مغتنم می دارم از تلاشی که همکارانم در اتاق ایران برای تدارک این نمایشگاه در نظر گرفتند و بعنوان اتاق معین سعی خود را در تقویت روابط اقتصادی و تجاری معطوف داشتند ابراز کنم.

سلطانی افزود: لهستان یکی از خاستگاه های تمدن اروپاست که با تاریخ،فرهنگ و اقتصاد شکوفا و باز خیزشی مجدد در منطقه پس از تغییرات بلوک شرق همواره در قاره اروپا از شرکای مهم و قابل اعتماد ایران بوده است.

روابط پایدار و انسان دوستانه در دهه های اخیر بین ایران و لهستان وجود داشته و ابراز خونگرمی ملت ایران را شاهد بوده ایم که همین امر نیز روابط خوب سیاسی را رقم زده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: کشور لهستان با اتکا به برنامه های راهبردی جامع توانسته رشد خود را وسعت ببخشد و کارنامه جدیدی را از حیث اقتصاد سوسیالیستی به بازار آزاد داشته و قطعا این حرکت برای سایر شرکت ها این اعتماد را بوجود آورده است.

الان در شرایطی هستیم که بخش خصوصی ایران تلاش دارد روابط خود را با کشورهای مهم اروپایی را بازیابی و توسعه دهد و ظرفیت های ویژه ای بین ایران و لهستان در حوزه اقتصاد،کشاورزی، دارو،حمل و نقل ریلی،معادن و صنایع معدنی،انرژی های فسیلی و تجدید پذیر، فرصت های همکاری متقابل وجود دارد.

سلطانی ادامه داد: حجم روابط تجاری و فرصت های موجود بیانگر این است که فاصله بین فرصت های بالقوه و بالفعل زیاد است و سیاست های توسعه اقتصادی ایران به ویژه در بخش خصوصی نیازمند بازنگری است.

وی افزود: ما نیاز داریم تعاملات دو بخش خصوصی ایران و لهستان را تقویت کنیم و شاهد تکرار نمایشگاه های سالانه برای تبادل ارتباط هیات های تجاری باشیم و زمینه آشنایی بنگاه های اقتصادی را فراهم کنیم.

وی با اشاره بر ضرورت رفع موانع اقتصادی دو کشور ادامه داد: در توسعه تعاملات با هدفگذاری و تمرکز بیشتر به نتیجه خواهیم رسید.

سلطانی گفت: خطوط پروازی مشترک بین دو کشور برای تسهیل در رفت و آمدها سهولت در صدور ویزا برای تبادل ارتباط اقتصادی و تجاری دو کشور باید وجود داشته باشند و از حضور لهستان در اتحادیه اروپا بعنوان دروازه ای ارتباطی در جهت افزایش تعاملات و ارتباطات همه جانبه استفاده کنیم و در این بین به ارتباط با تک تک کشورهای اثر گذار نیز نیاز داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار