مشاورمنابع در آمدی و اقتصادی وزیر آموزش وپرورش در شهر ری:

استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و منابع باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد

تهران (پانا) - نشست تخصصی کارگروه جذب در آمدها، منابع و املاک با حضور مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل مشارکت‌های مردمی وزارت متبوع به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۰۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و منابع باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد

منصور مجاوری مشاور منابع در آمدی و اقتصادی وزیر آموزش‌وپرورش در جلسه کارگروه جذب درآمدها، منابع واملاک که به صورت کشوری در شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، گفت: در تمام علوم دینی و اقتصادی سفارش به استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و منابع شده است .

وی با اشاره به اینکه ،اقتصاد در واقع استفاده حداکثری منافع از حداقل منابع وامکانات می باشد ، تاکید کرد: باید بتوانیم با تفکر بزرگان اقتصادی ،علمی ومذهبی از منابع موجود، استفاده بهینه داشته باشیم .

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه، باید جذب در آمدها، منابع و املاک از نگاه بومی محلی واقلیمی و پتانسیل های موجود هر منطقه مورد توجه قرار گیرد ، تصریح کرد:خوشبختانه در استانها کارهای بسیار خوبی انجام شده و کاربردی هم شده است که این درآمد زایی با این همه مشکلات اقتصادی برای استانها در سال جاری تا حدی کارگشا بوده است.

مجاوری ادامه داد: در هر سازمان واستانی که بخش برنامه و بودجه و حوزه مشارکت ها فعال تر باشند ، آن سازمان پویاتر است و اگر این بخش ها غیر فعال ویا کمتر فعال باشند آن سازمان از پویایی و طراوت کمتری برخوردار است.

این مقام مسئول،با تاکید بر اینکه تغییر کاربری فضاها باید از نگاه بومی شناسی و بر اساس اقلیم آن منطقه صورت پذیرد ، یادآورشد: تصمیم گیری آینده نگر باید بر اساس چشم انداز 20 سال آینده وقانون برنامه ششم در نظر گرفته شود.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: درشهرها باید پتانسیل اقتصادی،کشاورزی،دامپروری ،گردشگری را در نظر بگیریم و با توجه به این اقلیم برنامه ریزی نمائیم.

مجاوری ،ظرفیت قانون مترقی شوراهای آموزش و پرورش را بسیار بالا دانست و افزود: در قانون شوراها به جایگاه همه بخش ها وارکان اداری ،آموزشی ،اقتصادی ،نظارتی وحتی چگونگی درآمد زایی به خوبی اشاره شده است که باید احیا شده واستفاده نمائیم.

مشاور وزیر درمنابع در آمدی و اقتصادی با اشاره به حمایت جدی وزیر آموزش و پرورش و کلیه استانداران و مقامات عالی کشور در امر شوراها ،خاطرنشان کرد : امیدواریم با مشارکت همه جانبه تمام عوامل موثر در اداره مدارس ، شاهد ایجاد مدارسی شاد و پویا در کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار