سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر اعلام کرد

بهره‌برداری از ۳۹ پنل خورشیدی برای آموزش دانش‌آموزان عشایر

سیفی: امکان آموزش از راه دور توسط تبلت و کامپیوتر برای دانش‌آموزان مناطق صعب‌العبور فراهم می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور از بهره‌برداری ۳۹ پنل خورشیدی برای آموزش دانش‌آموزان عشایر خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۰۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از ۳۹ پنل خورشیدی برای آموزش دانش‌آموزان عشایر

محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با پانا درباره بهره‌برداری از پنل‌های خورشیدی اظهار کرد: پنل خورشیدی یکی از شیوه‌های تولید انرژی الکتریکی از انرژی نورانی است که در صرفه‌جویی و تأمین برق در مناطق دورافتاده تأثیر بسزایی دارد؛ بنابراین با بهره‌برداری از این توانایی و ایجاد پنل‌های خورشیدی در مناطق دورافتاده می‌توان وضعیت آموزش دانش‌آموزان این مناطق را بهبود بخشید.

وی افزود: اکنون از ۳۹ پنل خورشیدی برای دانش‌آموزان عشایر تهیه و در مناطق فاقد مدرسه ثابت به منظور ارائه آموزش از راه دور به دانش‌آموزان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این در حالی است که ۲۲۶۸ مدرسه غیر ساختمانی در مناطق محروم دایر است که از چنین شرایطی برای تحصیل دانش‌آموزان برخوردار نیست.

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور خاطرنشان کرد: هزینه کانتینر‌های حامل پنل‌های خورشیدی ۶۰۰ میلیون تومان برآورد شده است. در حالی‌که تأمین این هزینه برای وزارت آموزش و پرورش کار مشکلی بوده و امکان تهیه آن برای همه مناطق محروم امکان‌پذیر نیست. براین اساس قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تأمین هزینه بالای این پنل‌های خورشیدی قول مساعد داده است.

وی در ادامه عنوان کرد: به علت قابلیت انتقال پنل‌های خورشیدی در بین خانواده‌های عشایر، امکان آموزش از راه دور توسط تبلت و کامپیوتر برای دانش‌آموزان مناطق صعب‌العبور فراهم می‌شود این در حالی است که بدون حمایت از این طرح، تهیه و بهره‌برداری از پنل‌های خورشیدی امکان پذیر نبوده و نیاز به حمایت مالی دارد.

سیفی در پایان اذعان کرد: به کارگیری پنل‌های خورشیدی در مناطق فاقد امکانات برق و تردد، جاماندگی‌های تحصیلی دانش‌آموزان این مناطق را جبران و امکان ارائه آموزش از را دور را برای فرزندان این مناطق فراهم می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار