فرمانده ناجا خبر داد:

تاسیس بازداشتگاه‌های جدید ربطی به انتخابات ندارد/شماره گذاری خودروها متوقف نشده است

خبرگزاری پانا: فرمانده نیروی انتظامی گفت: تاسیس بازداشتگاه‌های جدید ربطی به انتخابات ندارد.

کد مطلب: ۷۶۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در حاشیه مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشگاه علوم‌انتظامی در پاسخ به برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر ایجاد بازداشتگاه‌ در دانشگاه علوم‌انتظامی، گفت: قطعا اگر بازداشتگاهی در نیروی انتظامی ساخته شود، مجوز سازمان زندان‌ها را دارد، اما این‌که کدام نقطه شهر این بازداشتگاه‌ها ساخته شود، مهم نیست؛ چرا که ناجا در اراضی خود اقدام به ساخت این بازداشتگاه‌ها می‌کند.

وی با بیان اینکه ساخت بازداشتگاه‌های جدید ربطی به انتخابات ندارد، گفت: چرا که فعالیت بازداشتگاه‌ها در حوزه پلیس‌آگاهی و حوزه فعالیت‌های آن در حوزه قتل و جرایم است و ربطی به انتخابات ندارد.

فرمانده ناجا در مورد گرداندن اراذل و اوباش در مریوان با لباس زنانه که موضوع انتقادات فراوانی شده است گفت: لباس زنانه به آن گونه‌ای که در کردستان داشته‌ایم، ‌نبوده؛ اما پارچه قرمزی را به سر این فرد انداخته بودند که قشنگ نیست و تذکرات لازم نیز به این افراد داده شد.


وی با بیان اینکه ابتکارات در شرورگردانی همچون انداختن آفتابه، زیبا نیست، گفت: اساسا حکم گرداندن اراذل و اوباش را قضات صادر می‌کنند که این مسئله نیز باید در زمانی باشد که آثار مثبتی به همراه داشته باشد و اگر نیروی انتظامی برای اجرای حکم وارد عمل می‌شود، تنها همان حکم را باید اجرا کند.


احمدی‌مقدم با بیان اینکه از کلیه مسئولان در نیروی انتظامی خواسته شده که از روش‌های تحقیرآمیز همچون انداختن آفتابه یا سوارکردن اراذل بر حیوان خودداری کنند، گفت: منع رفتارهای تحقیر‌آمیز بخشنامه شده و به کل کشور ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به همزمانی انتخابات شوراهای شهر با انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: همزمانی این دو انتخابات سبب شده که رکورد تعداد مراکز ثبت آرا، ثبت شود؛ به گونه‌ای که به نظر می‌رسد 66 هزار مرکز رای‌گیری خواهیم داشت که تامین امنیت آن، مسئولیت سنگینی را بر عهده نیروی انتظامی گذاشته است.


به گفته احمدی‌مقدم، با اینکه تامین امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است، اما ممکن است از کمک دیگر نیروها در ستاد کل نیروهای مسلح استفاده شود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده، این انتخابات بهترین و امن‌ترین خواهد بود، گفت: تابحال فردی رسما اعلام کاندیداتوری نکرده و حرف‌هایی زده شده که حرف زدن ممنوع نیست، اما نامزد رسمی نداشتیم و آماده‌شدن افراد برای انتخابات (کاندیداهای احتمالی) منعی ندارد و ستاد انتخابات مسئولیت تایید را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه تمام عوامل ستادی و نیروهای آموزشی در قالب «قرارگاه ظفر» در خدمت انتخابات هستند، گفت: 100 درصد نیروی انتظامی در تامین انتخابات حضور دارند و برای جبران، از نیروهای ستاد کل مسلح نیز استفاده می‌شود.

احمدی‌مقدم در مورد گشت ارشاد و شائبه‌های توقف آن در آستانه انتخابات، گفت: یکی از مشکلات حاشیه‌های همه انتخابات و به خصوص ریاست جمهوری این است که اجرای بسیاری از قوانین، تعطیل یا کمرنگ می‌شود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در آستانه انتخابات کشور رها شده و بی‌نظمی در اجرای مقررات و قوانین ایجاد می‌شود، گفت: برخی انتظار دارند که در آستانه انتخابات کمتر جریمه کنیم و سخت نگیریم یا تذکری در باب رفتارهای ناهنجار اجتماعی ندهیم که این کار خوب نیست.

وی با بیان اینکه قرار است فردی برود و فرد دیگری بیاید، گفت: قانون نباید تعطیل شود، اما قبول کنید در آستانه انتخابات به علت فشار کاری، اجرای برخی ماموریت‌ها تنازل می‌یابد؛ اما نباید عمدتا طرح‌ها تعطیل و موکول به بعد از انتخابات شود، چرا که مسیر اجرای قانون ادامه دارد.

احمدی‌مقدم همچنین در خصوص شائبه‌هایی درباره توقف شماره‌گذاری خودرو، گفت: نیروی انتظامی در چارچوب مقررات ابلاغی سازمان استاندارد و محیط زیست فعالیت می‌کند و معمولا کارخانجات در فروردین‌ماه تولید زیادی نداشته‌اند و تا چرخه تولید دوباره فعال شود، مدتی زمان لازم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار