الکساندر فلمینگ کاشف پنی‌سیلین نبوده

خبرگزاری پانا: مرجع اعطای جایزه نوبل پزشکی، دریافت جایزه نوبل پزشکی توسط الکساندر فلمینگ در سال ۱۹۴۵را تکذیب کرد و تأکید کرد که اساساً او نه فقط کاشف پنی‌سیلین نبوده است بلکه این احتمال می رود که اصل و نسب وی به چینی ها برگردد.

کد مطلب: ۷۶۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، به دنبال انقضای تاریخ اعتبار برخی كارت های ملی، كارشناسان سازمان ثبت احوال جهان، مأموریت یافتند تا تمامی كارت های ملی افراد را كه دیگر اعتبار ندارد و همچون شیر فاسد و دیگر مواد غذایی تاریخ دار، تاریخ گذشته محسوب می شود، به صورت اجمالی و موردی از حیث صحت و سلامت و جعلی نبودن، مورد بررسی كارشناسی قرار دهند.
در پی همین امر كارشناسی و موشكافانه، به طور كاملاً تصادفی، كارت ملی شخصی با نام "الكساندر" بررسی كارشناسی شد و در صحت و اعتبار آن، به نحو كاملاً اتفاقی، تشكیك شد كه كارشناسان متوجه شدند با عنایت به شهرت دیرینه ی دانشمند برجسته "الكساندر فلمینگ" بهتر است ابتدا از افراد مشهور، تحقیقات تكمیلی را شروع كنند. در ادامه، سرپرست كارشناسان سازمان ثبت احوال جهان، گزارشی را مكتوب به رئیس جامعه متخصصین داخلی این سازمان ارائه داد. این گزارش كه به نظر سری می رسد ناگفته هایی دارد و درخصوص كارت ملی "الكساندر فلمینگ"، دو نكته ی بسیار مهم، قابل توجه جامعه ی پزشكی است؛ یكی این كه احتمالاً او اساساً هیچگاه موفق به دریافت جایزه نوبل پزشکی نشده است. و آن دیگر، خیلی خیلی محرمانه است مگر این كه خودتان هوشمندانه به آن برسید. این گزارش می افزاید؛ این مهم، نتیجه ی بررسی های بسیار دقیق و كارشناسی است كه كارشناسان سازمان ثبت احوال جهان، به انجام رسانده اند. آنها در حین بررسی، متوجه سوابق بایگانی شده ی وی شدند كه حاكی از این بود كه "الكساندر فلمینگ"، اصلاً اسكاتلندی نبوده است.
در بخش هایی از این گزارش كاملاً محرمانه، آمده است؛ تحقیقات ادامه داشت كه با پیگیری خبری رسانه ها، از صدور كارت ملی هوشمند به نام "الكساندر فلمینگ" توسط یكی از كارشناسان زبده ی تشخیص هویت سازمان ثبت احوال جهان، خوشبختانه، خودداری شد.
به رغم شایع شدن همه ی اقسام این خبرها در افواه عمومی دنیا - كه هنوز هم دهان به دهان از جهانیان شنیده می شود و حتی رسانه ای هم شده است- رئیس جامعه متخصصین داخلی سازمان ثبت احوال جهان، در یك نشست خیلی جدی، هشدار داد كه جامعه ی پزشكی جهان بایستی نسبت به صحت و سقم و درستی و نادرستی این خبر تأسف بار، واكنش نشان دهد. (http://www.khabaronline.ir/detail/288416)
از همین رو، روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی جهان، به نمایندگی از جامعه ی پزشكی جهان، طی یك عملیات واكنشی، دراین باره چنین اعلام کرده است كه؛ طبق تحقیقات و گزارش های همان سازمان ثبت احوال جهان، مبنی بر این كه «الكساندر فلمینگ، اصلاً اسكاتلندی نبوده است»، این موضوع كه در سال 1945 "الكساندر فلمینگ" موفق به دریافت جایزه نوبل پزشکی شده است نیز تكذیب می شود. مسؤول روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی جهان همچنین برای پیشگیری از هرگونه شایعه ای، تأكید كرد كه ما قانوناً موظف هستیم اعلام كنیم كه؛ «الكساندر فلمینگ، اصلاً اسكاتلندی نبوده است و در سال 1945 موفق به دریافت جایزه نوبل پزشکی نشده است». این منبع قانونی و موثق كه مرجع اعطای جایزه نوبل پزشكی هم محسوب می شود، به طور غیرمستقیم گفت؛ واقع قضیه این است كه در سال 1945 جایزه نوبل در پزشکی به طور مشترک به الكساندر فلمینگ و "فلوری و چاین" داده شده است. (الكساندر فلمینگhttp://fa.wikipedia.org/wiki/ )
و این كه جایزه ی نوبل به طور مشترك داده شده، خود، می تواند دلیل دیگری باشد بر این كه او غیر اسكاتلندی است. مثلاً از كجا معلوم؟ شاید چینی باشد. ببینید مثال زدم. بنابراین، اگر از این پس، شایعه شود كه "الكساندر فلمینگ"، اصالتاً چینی بوده است، از همین جا و همین الساعه تكذیب می شود. خواهشمند است (این طنز) اطلاع رسانی شود. (http://www.khabaronline.ir/detail/288443/society/health)

خبرآنلاین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار