راه اندازی سومین مركز معاینات اولیه پزشكی مشمولان مقیم خارج از كشور

خبرگزاری پانا: با اعزام هیئتی از سازمان وظیفه عمومی ناجا به کشور چین، سومین مركز معاینات اولیه پزشكی مشمولان مقیم خارج از كشور در پكن راه اندازی شد.

کد مطلب: ۷۵۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سرهنگ حجت اله واعظی نژاد- معاون مشمولان وامور معافیت سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهارداشت: در راستای ماده 22 قانون خدمت وظیفه عمومی كه رسیدگی به امور مشمولان مقیم خارج از كشور را به عهده نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از كشور قرارداده است، هیئتی از سازمان وظیفه عمومی ناجا به منظور ایجاد تسهیلات لازم در رسیدگی به وضعیت مشمولان ایرانی مقیم خارج ازكشور به چین سفر کرد.


وی افزود : در این سفر علاوه بر انتخاب یك نفر پزشك ایرانی بعنوان پزشك معتمد نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، دو بیمارستان مجهز مستقر در پكن نیز برای انجام معاینات تخصصی و اقدامات تشخیصی در ارتباط با معافیت پزشكی مشمولان ایرانی مقیم خارج از كشور و بررسی بیماری اعضای درجه یک خانواده شامل پدر، مادر، خواهر ، برادر درخصوص معافیت كفالت آنان، تعیین شد.


معاون مشمولان و امورمعافیت های این سازمان افزود: با راه اندازی این مركز، "پكن" به عنوان سومین مركز معاینات اولیه پزشكی مشمولان مقیم خارج از كشور انتخاب، كه علاوه بر رسیدگی به وضعیت پزشكی مشمولان ایرانی مقیم كشور چین ، وضعیت پزشكی مشمولان مقیم كشورهای حوزه شرق آسیا، جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه شامل كره شمالی، كره جنوبی، ژاپن، هنك كنگ، تایوان، فلیپین، مغولستان، مالزی، استرلیا، نیوزیلند و سایر كشورهای مجاور را نیز رسیدگی خواهد كرد.


این مقام مسئول افزود: مشمولان ایرانی مقیم كشور چین ، برای رسیدگی به درخواست معافیت پزشكی و یا بیماری اعضای درجه یک خانواده خود در خصوص معافیت كفالت، از اول اردیبهشت ماه سال جاری به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در پكن و همچنین سایر كشورهای مذكور نیز از اول خرداد ماه سال جاری می توانند به این مركز مراجعه کنند.


گفتنی است، پیش از این اولین مركز معاینات پزشكی مشمولان ایرانی مقیم خارج از كشور درمونیخ آلمان و دومین مركز نیز در دبی امارات متحده عربی راه اندازی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار