سل و جذام را تخصصی تر بشناسیم

خبرگزاری پانا: دبیر اجرایی جشنواره خدمات الکترونیک سلامت ضمن معرفی این سایت اعلام کرد:شاید تصور عامه مردم این باشد که بیماری سل و جذام را فقط می توان در تاریخ کهن جستجو کرد در حالیکه آشنایی با وضعیت فعلی این دو بیماری در جهان شرایط متفاوتی را پیش روی ما قرار می دهد.

کد مطلب: ۷۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر ریاضی دبیر اجرایی جشنواره خدمات الکترونیک سلامت در ادامه افزود: به همین منظور و برای اطلاع رسانی موثق و بدون واسطه اداره کنترل سل و جذام در سایت خود با نشانی www.cdc.hbi.ir با اشاره به اهمیت دو بیماری سل و جذام ، نهایت تلاش متخصصان خود را برای اطلاع رسانی و آموزش دقیق و معتبر مخاطبان و تمامی کاربرانی که برای افزایش علم و آگاهی خود به این سامانه مراجعه می کنند به کار گرفته است .

وی با اشاره به لزوم دسترسی به مطالعات موثق در این زمینه تصریح کرد : علاقمندان و محققان می توانند با مراجعه به این سامانه از آخرین تحقیقات، مقالات علمی، منابع آموزشی معتبر و کاربردی به زبان فارسی و انگلیسی بهره مند شوند.

دبیر اجرایی جشنواره خدمات الکترونیک سلامت همچنین اطلاعاتی مانند: دستورالعمل راهنمایی کشوری مبارزه با بیماری سل، پراکندگی جغرافیایی این بیماری در ایران و جهان از حدود 50 سال پیش تاکنون، آشنایی با جذام و انواع اختلالات پوستی و لیست مراکز درمانی در سراسر کشور از جمله اطلاعات قابل دستیابی در این سایت تخصصی است .

گفتنی است: شناخت اصول درمان سل از 60 سال پیش شروع شده و از حدود 25 سال پیش درمان این بیماری به صورت درمان کوتاه مدت در کشور انجام می شود، اما در حال حاضر و همزمان با گسترش ابتلا به ویروس ایدز در جهان زمینه پیدایش و انتشار باسیل های سل مقاوم به دارو، مهمترین چالش دانشمندان و محققان جهان برای درمان و ریشه کنی این بیماری محسوب می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار