همایش راه های پیشگیری و درمان پر فشاری خون در فرهنگسرای کوثر کرمان برگزار شد

خبرگزاری پانا:به همت دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری فرهنگ‌سرای کوثر شهرداری و شرکت شیر پگاه کرمان، همایش راه‌های پیشگیری و درمان بیماری پرفشاری خون برگزار شد.

کد مطلب: ۷۲۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری کرمان،معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این همایش که در فرهنگ‌سرای کوثر برگزار شد،ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) و اشاره به آخرین روز از هفته‌ی سلامت اظهار داشت: 31 درصد از افراد جامعه به بیماری پرفشاری خون مبتلا هستند؛ بنابراین پیش‌گیری از این بیماری در جامعه اهمیت زیادی دارد.

محمدحسین پورابراهیمی با بیان این که بر طبق آمار، آقایان بیش‌تر به این بیماری مبتلا هستند؛ افزایش آپارتمان‌نشینی، تغییر رژیم غذایی، ماشینی شدن جامعه و افزایش استرس را از جمله دلایل افزایش بیماری پر فشاری خون در جامعه دانست.

وی با اشاره به عوارض این بیماری افزود: بیماری پر فشاری خون ریشه‌ی بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و کلیوی است؛ بنابراین اندازه‌گیری مستمر فشار خون در سنین مختلف، ضرورت دارد.

در ادامه‌ی این همایش، مدیر گروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شعار هفته‌ی سلامت امسال با عنوان «فشار خون را جدی بگیریم»؛ گفت: انتخاب این شعار از سوی سازمان بهداشت جهانی، نشان دهنده‌ی اهمیت معرفی این بیماری به جامعه است.

روح‌الله زحمتکش با بیان این که بیماری پر فشاری خون، علامت خاصی ندارد؛ افزود: براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، در افراد بالای 25 سال، از هر سه نفر، یک نفر به این بیماری مبتلا هستند.

زحمتکش ادامه داد: 50 درصد از افرادی که به بیماری پر فشاری خون مبتلا هستند؛ از بیماری خود مطلع نیستند.

وی عدم درمان مناسب را یکی از مشکلات مربوط به بیماران مبتلا به پر فشاری خون دانست و گفت: این بیماری، به مغز، قلب، چشم‌ها و کلیه‌ها آسیب می‌رساند.

زحمتکش بر اهمیت اطلاع‌رسانی در خصوص این بیماری تاکید کرد و افزود: فشار خون بالا، دومین بیماری شایع بعد از دیابت است و برای کاهش آمار افراد مبتلا به این بیماری، علاوه بر اطلاع‌رسانی از سوی دستگاه‌های مربوط، نیازمند هم‌کاری مردم هستیم.

لازم به ذکر است در این همایش مطالبی در خصوص شیوه‌ی مناسب زندگی و ارتباط آن با بیماری پر فشاری خون، راه‌های درمان و پیش‌گیری از این بیماری مطرح شد.

گفتنی است این همایش با استقبال شهروندان و پرسش و پاسخ همراه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار