برگزاری مراسم ششمین سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی

خبرگزاری پانا: مراسم ششمین سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی دیشب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

کد مطلب: ۷۱۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این مراسم که حضرات آیات نوری همدانی ، جواد آملی ، سبحانی ، علوی گرگانی ، علما ، نمایندگان بیوت مراجع ، رئیس مجلس شورای اسلامی ، برخی اعضای جامعه مدرسین ، طلاب و فضلا، مسوولان و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند ، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه علما و فقهای بزرگ در تربیت شاگردانی فرهیخته که بتوانند مبانی علمی و اخلاقی را در جامعه ترویج دهند نقش بسیار مهمی دارند افزود: علما با قلم و بیان شیوای خود اندیشه های دینی را روشن و شبهات را می زدایند و با مجاهدت در عرصه تبلیغ مبانی اسلامی ، اسلام را در مسیر عزت و تعالی قرار می دهند.

وی با اشاره به سجایای علمی و اخلاقی آیت الله فاضل لنکرانی گفت : این عالم ربانی همواره در مسیر اعتلای فرهنگ اسلامی و شیعی حرکت می کرد و با بهره گیری از محضر علمای گذشته و تلاش و ممارست توانسته بود به درجه بالایی از فقه و اجتهاد برسند و شاگردان برجسته ای را تربیت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی سوابق انقلابی و مبارزاتی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در مبارزه با رژیم ستم شاهی و همراهی با نهضت امام خمینی (ره) را یادآور شد و گفت : پس از پیروزی انقلاب نیز ایشان همواره حامی ولایت و ارزش های انقلاب و نظام اسلامی بود.

وی با اشاره به ایام فاطمیه گفت : آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در برگزاری با شکوه مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) نقش موثری داشت.

آیت الله فاضل لنکرانی(ره) در طول عمر با برکت خود 100 اثر ارزشمند و درخشان علمی را به یادگار گذاشت که امروز این آثار از منابع درسی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به شمار می‌رود.

وی از شاگردان برجسته آیت الله بروجردی(ره) و امام خمینی(ره) بود و با مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در راه ترویج دین در جامعه ، خود را وقف ترویج معارف اهل بیت(ع) و حوزه های علمیه کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار