مراکز کارآفرینی و نوآوری، کارآفرینی اجتماعی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد

بوشهر ( پانا ) مراکز کارآفرینی و نوآوری، کارآفرینی اجتماعی، پژوهشكده نفت و گاز وآزمایشگاه مرکزی بمناسبت بیست و پنجمین سال تاسیس دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد .

کد مطلب: ۷۱۳۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس بوشهر ، به مناسبت بیست و پنجمین سال تاسیس دانشگاه خلیج فارس طی مراسمی با حضور دکتر شریعتی نياسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عبدالكريم گراوند استاندار بوشهر، سعيد زرین فر معاون پشتیبانی و نيروي انساني استانداري بوشهر، دكتر مصلح رئيس دانشگاه، مركز كارافريني و نوآوري، مركز كارآفريني اجتماعي و پژوهشكده نفت و گاز و ازمايشگاه مركزي دانشگاه خليج فارس افتتاح گرديد.

مركز نوآوري و كارآفريني: بستر سازی حمایت از ایده های فناورانه و تاسیس کسب و کارهای دانش بنیان از طریق انتخاب درست، آموزش و سرمایه گذاری یکی از فعالیت های اصلی مراکز کارآفرینی است. فراهم آوردن یک بستر مناسب برای ایجاد یک شرکت موفق به مرور و در طی فرایند های کار و اشتغال میسر است. بر این اساس مراكز نوآوري و كارآفريني، طراحی و پیاده سازی زنجیره به هم پیوسته ای از ایده تا بازار را در دستور کار خود دارند.
آزمايشگاه مركزي: در حال حاضر این آزمایشگاه از لحاظ موقعیت متمرکز نبوده و متشکل از چندین آزمایشگاه داخلی دانشگاه و مجموعه‌ای از دستگاه‌های آنالیزی پیشرفته و با تکنولوژی بالا می‌باشد. این مجموعه قابلیت ارائه خدمات را به تمامی متقاضیان داخل و خارج از دانشگاه اعم از دانشجو، هیات علمی، شرکت‌های تجاری، صنایع، اداره گمرک، سازمان‌ها و اداره استاندارد دارا می‌باشد. کلیه‌ی آزمایش‌های ارائه شده با هر یک از دستگاه‌ها مطابق با استاندارد‌های مورد تایید جهانی انجام می‌شود و تمامی آیین‌نامه ها و تعرفه‌های تعیین شده برای هر دستگاه نیز قبلا مورد تأیید هیـات رئـیسه‌ی آزمـایشــگاه مـرکـزی دانشـگاه قـرار گـرفتـه اسـت.
مركز كارآفريني اجتماعي: مركز كارآفريني اجتماعي دانشگاه خليج فارس با هدف نقش آفريني در رفع مشكلات اجتماعي ايجاد گرديده است . این نوع کارآفرینی، منفعت موسسه اجتماعی را با تصویری از انضباط، نوآوری و وابستگی اجتماعی بیان می‌دارد و ریشه در تعاملات انسانی و روابط اجتماعی بشری دارد. کارآفرینان اجتماعی نگرش‌های خلاقانه برای حل مسائل اجتماعی را جهت ایجاد ارزش اجتماعی به‌کار می‌برند و دارای ویژگی‌های خاص خود؛ یعنی عاملان تغییر در بخش اجتماعی، پذیرش ماموریت برای ایجاد و بقای ارزش اجتماعی، شناسایی و ترغیب فرصت‌های جدید به وسیله منابع درسترس که در نهایت به ارزش‌سازی اجتماعی و بقا موسسه اجتماعی منجر می‌گردد، هستند.
پژوهشكده نفت و گاز: دانشگاه خلیج فارس حوزه نفت و گاز و انرژی را در کنار حوزه دریا به عنوان دو حوزه راهبردی در سند توسعه دانشگاه هدف‌گذاری کرده است. در این راستا، علاوه بر تجارب ارزنده‌ای که در سالیان گذشته در زمینه مهندسی نفت کسب کرده، در سال 1395 با اخذ مجوز مرکز پژوهشی نفت و گاز، توسعه بیشتر ارتباط با صنعت نفت به ویژه در میادین محدوده استان بوشهر را در دستور کار داد كه امروز با افتتاح پژوهشكده نفت و گاز عملا اين حركت شتاب جدي به خود خواهد گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار