استاندار خوزستان در همایش حقوق شهروندی:

دستگاه های دولتی مکلف به اجرای منشور حقوق شهروندی هستند

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان در حاشیه همایش حقوق شهروندی گفت: دستگاه های دولتی مکلف به اجرای منشور حقوق شهروندی هستند.

کد مطلب: ۷۱۲۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد

غلامرضا شریعتی در حاشیه همایش حقوق شهروندی که روز پنجشنبه 26 بهمن ماه در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد گفت: حقوق شهروندی جزو دستورات دین مبین اسلام است و فصل مهمی از قانون اساسی هم به حقوق مردم اختصاص دارد همچنین در فرمایشات امام راحل عظیم‌الشان و مقام معظم رهبری همواره به حق و نقش مردم تاکید فراوان شده است.

استاندار خوزستان افزود: به همین علت دولت تدبیر و امید هم بر این مسئله اهتمام ویژه‌ای داشته است و رئیس جمهور محترم خود را به تبیین حقوق شهروندی و اعلام منشور آن موظف دانستند و با توجه به اهمیت موضوع تا امروز 2 برنامه ملی برای تبیین این منشور برگزار شده و اولین استانی هم که برای این موضوع در این سطح چنین همایشی برگزار شده استان خوزستان است.
شریعتی یادآور شد: استان خوزستان از دیرباز محل زندگی اقوام و ادیان مختلف در طول تاریخ بشر بوده است و یک نمونه کاملا عینی از آیین حقوق شهروندی است.
نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: سازمان‌های دولتی به اجرای این برنامه مکلف هستند و پس از آن انشاالله دیگر دستگاه‌ها هم خود را مکلف به اجرای این منشور نمایند؛ در همین راستا از سرکار خانم ملاوردی دعوت کردیم و این همایش برگزار شد.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: اگرچه ممکن است نقایصی وجود داشته باشد اما باید طی سال های آتی خود را به تدریج اصلاح نماییم و سازمان‌های دولتی خود را به رعایت حقوق مردم موظف بدانند؛ در این زمینه نهادهای مسئول هم نهایت نظارت را دارند و بررسی و مداقه می‌کنند و تلاش می‌کنیم انشاالله شرایط استان را هم از نظر در زندگی و سلامت و هم از نظر سایر حقوق معنوی به پیش ببریم و تا جایی که امکان دارد در حد توان و بضاعتمان حقوق مردم را محقق نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار