مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

تحقق سند تحول بنیادین مستلزم مشارکت همه دستگاهها و نهادها می باشد

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در تشریح الزامات تحقق سند تحول بنیادین گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ذات خود یعنی تحول در لایه های مختلف همه اقشار و کلیت جامعه، و این مسئولیت عمیق مطمناًتنها بر عهده آموزش وپرورش نیست. لذا ضرورت دارد به دقت و نیز کارشناسانه و مبتنی بر متن سند تحول برنامه های تحول آفرین به صورتی مشارکتی و عمل گرایانه طراحی و اجرایی شود.

کد مطلب: ۷۱۲۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد

مدیر آموزش و پرورش نیشابور در گفتگو با خبرنگار پانا از خراسان رضوی گفت : باید به طور دقیق برای تمامی سطوح جامعه توضیح داده شود که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فقط برای این وزارت خانه نوشته نشده است، بلکه این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و سپس، مقام معظم رهبری با ارائه و افزودن سیزده بند شامل دستورات، تحلیل و توصیه های خاص در هنگام ابلاغیه سند، این سند را به روسای قوای سه گانه و رییس مجمع تشخیص مصلحت جهت اجرا ابلاغ کردند.

سید جواد قوامی نژاد ادامه داد: باید توضیح داده شود که در بیانات مقام معظم رهبری و نیز ابلاغیه این سند از سوی معظم له، وظایفی برای سایر وزارتخانه ها، نهادها، گروهها، افراد و ... نیز تعیین شده است که لازم است در هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش وظایف خود را احصا و اجرا نمایند .

وی افزود: اجرای کامل سند، امروز مطالبه آموزش وپرورش است چون این نهاد پهن پیکر موثرترین نهادی است که در راستای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی نقش آفرینی اصلی را برعهده دارد. ما باید با صراحت بیشتر و حتی روشن تر بیان کنیم که در اجرای این سند چرا آموزش و پرورش تنها مانده است؟ در سند تحول وظایفی برای شهرداریها، دانشگاهها، نهادهای دولتی و غیر دولتی، نهاده شده است.

وی در ادامه گفت: اتفاقاً ببشتر وظایفی که بر عهده آموزش و پرورش است نرم افزاری است و اهم وظایف سایر نهادها و گروهها بیشتر از جنس سخت افزاری است و هرجا وظیفه نرم افزاری برعهده آنها نهاده شده است باید با هماهنگی آموزش و پرورش انجام شود ولی امروزه متاسفانه شاهد آن هستیم که این امر معکوس می باشد . بخشهای مرتبط و مسئول در آموزش و پرورش لازم است امروز گزارش کاملی از وظایف دیگر نهادها و گروهها در سطح کلان ونیز عملکرد آنها در سطح خرد تهیه و جمع بندی نموده و در اختیار مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و عالی ترین مقام هر دستگاه قرار داده شود و در عین حال فرصت سوزی های انجام شده و تبعات آن به سایر دستکاهها و رسانه ها و... گوشزد شود.

قوامی نژاد در پایان گفت: در یک کلام باید بیان با صراحت وصداقت و بدون تعارف باید بیان کنیم که حوزه تاثیر سیاستهای تربیتی آموزش و پرورش ، تاریخی، جهانی وملی بوده و در آینده نظام و تمدن اسلامی بسیار نقش گسترده ای دارد و این اثر گذاری حمایتی ملی را می طلبد که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این راستا وظایف همه بخشهای برون سازمانی و درون سازمانی را تعیین فرموده اند و لذا قانونا و شرعاً اجرای آن بر عهده همه است و کم کاری سایر بخشها در کمک به اجرای سند تحول به آموزش و پرورش باید مورد توجه مسئولین مربوطه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار