در واکنش به فشارها در مساله حذف آزمون‌ها در دوره ابتدایی مطرح شد

سیدمحمد بطحایی: برای ایجاد تحول، شخصاً در مقابل هرگونه سختی و فشار ایستاده‌ام

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در مساله حذف آزمون ها در دوره ابتدایی فشارهای بسیار زیادی به بنده و همکارانم وارد شده است، تصریح کرد: ما هنوز در ابتدای راه هستیم؛ اما من اینجا اعلام می‌کنم برای ایجاد این تحول، شخصا در مقابل هرگونه سختی و فشار ایستاده‌ام.

کد مطلب: ۷۱۲۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در دیدار با روسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز سراسر کشور که عصر امروز در سازمان نوسازی مدارس برگزار شد، ضمن تشکر از خیرین مدرسه ساز که بدون نام و نشان به تعلیم و تربیت و آینده کشور خدمت می‌کنند، گفت: تک تک شما عزیزان سهم بسیار بزرگی در ساختن تمدن و آینده ایران دارید و حتی اگر هیچ کدام از مسئولین کشور خدمات شما را نبینند، خداوندی که شاهد ایثار و بزرگی شماست، انشالله اجر و پاداش شما را عطا خواهد کرد.

بطحایی در ادامه گفت: تحول در نظام آموزشی بدان معناست که فعالیت و برنامه‌های آموزشی باید با نیاز‌های جدید جامعه منطبق باشد. اگر جامعه‌ای به فکر تحول نباشد از نیازهای جامعه عقب افتاده است؛ اتفاقی که متاسفانه در آموزش و پرورش ما رخ داده است.

وی افزود: آموزش و پرورش ما از مردم، نیازهایشان فاصله گرفته است. یعنی مردم در جامعه نیازی دیگری دارند اما ما در مدرسه چیز دیگری را آموزش می‌دهیم. این فاصله نشان می‌دهد که ما متناسب با نیازها پیش نرفته‌ایم و نیازمند تحول جدی در این زمینه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش این وزارت‌خانه را سازمانی دانست که به شدت دربرابر تحول ایستادگی و مقاومت می‌کند و تصریح کرد: به عنوان مثال در مساله حذف آزمون ها در دوره ابتدایی که به منظور تزریق نشاط به مدرسه و کودکانمان صورت گرفته است، فشارهای بسیار زیادی به بنده و همکارانم وارد شده است. این درحالی است که ما هنوز کار اساسی در زمینه تحول انجام نداده‌ایم. ما هنوز در ابتدای راه هستیم و همین قدم کوچک فشار زیادی به آموزش و پرورش وارد کرده است اما من اینجا اعلام می‌کنم برای ایجاد این تحول، شخصا در مقابل هرگونه سختی و فشار ایستاده‌ام.

وی ادامه داد: پله اول تحول در آموزش و پرورش حذف این آزمون‌ها بود؛ با آزمون و تست و ایجاد مدارس خاص که فرزند پولدار را از فقیر و فرزند وزیر و وکیل را از فرزند کارگر جدا می‌کند، نمی‌توان نظام آموزشی را طبق تعلیم و تربیت اسلامی متحول کرد.

بطحایی با بیان اینکه آموزش و پرورش در حوزه فضای آموزشی نیز نیاز به تحول دارد، تصریح کرد: ما باید حوزه خیرین مدرسه ساز را به سمت جامعه جوانان منتقل کنیم؛ سن مجمع خیرین ما باید کاهش یابد و این وظیفه بر عهده شما خیرین عزیز است که این فرهنگ را درون مدارس نهادینه کنید تا جوانان نیز لذت این کار خیر را با تمام وجود حس کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار