عضو مجلس خبرگان رهبری: بارزترین مشکل جوانان بیکاری است

تبریز (پانا)- نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری بارز ترین مشکل آذربایجان شرقی را بیکاری دانست و مشکل معیشتی که آن نیز ناشی از اشتغال است و باید برای آن برنامه ریزی شود.

کد مطلب: ۷۱۲۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد

آیت الله محمد تقی پور محمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل سالن جلسه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریز ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: آذربایجان شرقی در همه مراحل اولین بوده است؛ در سال ۹۰۷ بعد از تاج گذاری شاه اسماعیل صفوی که تبریز پایتخت شد، همیشه اولین ها در تبریز اتفاق افتاده است پس بی‌دلیل تبریز را اولین پایتخت جهان تشیع انتخاب نکرده‌اند.

وی افزود: در طول تاریخ در مبارزات، تبریز نقش اساسی داشته است در جریان ۱۹ دی در قم عده ای به شهادت رسیدند ولی با دلاوری آذربایجانی ها در ۲۹ بهمن ۵۶ ستون فقرات رژیم شاه را شکستند و به مردم ایران روحیه دادند و این نهضت و حرکت ادامه یافت تا ۲۲ بهمن ۵۷ که امام (ره) فرمودند این اولین قدم پیروزی است.

امام جمعه مراغه ادامه داد: مردم همیشه در صحنه در دوران دفاع مقدس نیز شهیدان زیادی را تقدیم اسلام کردند و اکنون بعد ۳۹ سال در راهپیمایی 22 بهمن حضور داشتند و با وجود گلایه هایی که از مسئولین داشتند با این حال نشان دادند که در تمام صحنه هاحضور دارند.

پور محمدی با اشاره به وجود مفاخر و شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله خویی و سبحانی و علامه طباطبایی علامه امینی، علامه جعفری وسردارانی چون ستارخان و باکری در دیار آذربایجان، تاکید کرد: آذربایجان‌، صدها مفاخر نام‌داردر شعر و ادب دارد که یکی ازآن‌ها شهریار است و با این حال اگر مفاخری هم در آذربایجان نبود، تنها یک آیت الله‌خویی برای این خطه کافی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مجلس خبرگان طبق قانون دو وظیفه مهم دارد اذعان داشت: یکی از وظایف مجلس خبرگان انتخاب رهبری است و امیدوارم ما در حسرت این انتخاب بمانیم اما به هر حال این وظیفه‌ای است که در قانون اساسی پیش‌بینی شده و اگر در زمان رحلت امام خمینی(ره) خبرگان رهبری آمادگی انتخاب رهبر را نداشت با مشکل مواجه می‌شدیم.

وی افزود: یکی دیگر از وظایف، نظارت برامور رهبری و زیر مجموعه های رهبری برای پیشگیری نه به عنوان مچ گیری است و کمک به رهبری می باشد.

پور محمدی با بیان اینکه مجلس خبرگان دارای دو اجلاس ۶ ماهه است گفت: کمیسیون های متفاوت مجلس خبرگان مرتب جلسه دارند و چند ماهه با هیت رئیسه جلسه دارند و اجلاسیه دوم امسال22 و ۲۳ اسفند ماه برگزار می شودو ۲۴ اسفند دیدار با مقام معظم رهبری داریم ولی جلسات خبرگان تقریبا محرمانه است و نمی تواند رسانه ای شود و مقداری که لازم است رسانه ای می شود.

امام جمعه مراغه افزود: راهپیمایی تماشایی ۲۲ بهمن بزرگ‌ترین رفراندوم بود، مردم ایران و آذربایجان اصل نظام را با هیچ‌چیز معامله نمی‌کنند و حامی نظام هستند.

وی باتوجه به تغییر و تحولات جاری ضمن تشکر از خدمات آیت الله شبستری گفت: آیت الله آل هاشم با اعتدال حرکت می کند وهمدلی و همگامی صفا و صمیمیت بین او و مردم ایجاد شده است.

پورمحمدی گفت: حضور علما و روحانیون در فضای رسانه کم وبیش موجود است ولی وظیفه رسانه است که از افرادی استفاده کنند که بنیه علمی داشته باشند و شبکه سهند نباید سلیقه ای رفتار کند و فقط در ماه رمضان برنامه ضبط کنند و باید از نخبگان استفاده شود تا هم رسانه وزین باشد و هم از افراد پخته تر استفاده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وحدت و همدلی در گذشته و حال، بین نمایندگان خبرگان و نماینده ولی فقیه وجود دارند وبین علما وحدت نقش اساسی دارد و اگر وحدت نباشد زبانزد مردم می شود و به جامعه ضرر می زند.

وی با بیان این که وحدت و همدلی در پیگیری مسائل استان بسیار مهم است و هماهنگی باعث پیشرفت کارها می شود، گفت: بارز ترین مشکل استان مشکل بیکاری است و مشکل معیشتی که آن نیز ناشی از اشتغال است باید برای آن برنامه ریزی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار