مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی:

انقلاب اسلامی 3 شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را تحقق بخشید

اراک(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی به مناسبت فرارسیدن ایام الله 22 بهمن ماه پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۷۱۱۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد

در پیام شهریار فولادوند آمده است: ماه بهمن، ماهی است که در آن درخت تناور «انقلاب اسلامی» ‌به ثمر می‌نشیند. انقلابی که به خوبی توانست زنگارها و پیرایه‌ها را از چهره نورانی اسلام عزیز زدوده، حقیقت رحمانی و اصالت آسمانی این دین کامل را به جهانیان بنمایاند.

«انقلاب اسلامی»، خواست تاریخی ملت ایران را که در سه شعار اساسی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تجلی یافته بود،‌ تحقق بخشید و به عنوان فرهنگی‌ترین انقلاب تاریخ معاصر توانست با حرکت بر بستر دین و اخلاق، عمق اجتماعی یافته و با تکیه بر آرمان‌ها و مطالبات دیرین مردم مبارز ایران یعنی استقلال، آزادی،‌ پیشرفت و عدالت، هم آحاد مردم و هم نخبگان را جذب کند.

در سایه انقلاب اسلامی، عنصر سعادت آفرین «رای ملت» در سطحی وسیع و عمیق، نه تنها در شعار، که در متن قانونی که تصویب آن نیز به رای ملت واگذار شد، ظهور و بروز یافت و زمینه استقرار نظام مردم سالار سازگار با دین و فرهنگ ایرانی و قرین با تدبیر و عقلانیت شکل گرفت. از این منظر «مردم سالاری دینی» یک اندیشه، یک راه و البته یک روش مطلوب و ممکنی است که باید آن را بیاموزیم، بیاموزانیم و همه با هم در تعمیق و توسعه آن بکوشیم.

اکنون که در طلیعه سی و نهمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر قرار داریم، ‌ضمن گرامی داشت ایام فاطمیه (س)، یاد و خاطره شهیدان و امام شهیدان ‌را گرامی داشته و زیبنده‌ترین مراتب احترام خود را تقدیم ملت رشید ایران، به ویژه جامعه فرهیخته فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای گرامی می‌نمایم، از عموم ایرانیان سربلند، ‌خاصه معلمان و مربیان ارجمند که همواره دل در گرو آزادی و آبادی این مرز پر گوهر داشته و دارند، دعوت می‌شود تا همانگونه که با شور و شعوری شگرف در تمامی نقاط عطف و عرصه‌های حساس، حضوری زنده و ارزنده داشته‌اند، یک بار دیگر در پاسداشت مجاهدات امام و شهدا و نگاهداشت ثمرات شجره طیبه انقلاب اسلامی در راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن امسال نیز حضوری وحدت آفرین و امید بخش، داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار