رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل:

۳۶ دوربین کنترل ترافیک در معابر شهری اردبیل نصب شده‌است

اردبیل (پانا) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: ۳۶ دوربین پایش تصویری و کنترل ترافیک در معابر شهری اردبیل نصب شده است.

کد مطلب: ۷۱۰۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد

سرهنگ رحیم آقامحمدی در نشست خبری با خبرنگاران واصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: در حال‌حاضر 36 دوربین پایش تصویری و کنترل ترافیک در معابر شهری اردبیل فعالیت می‌کنند که با ثبت این دوربین ها 21 هزار خودروی متخلف در سطح معابر شهری استان اردبیل اعمال قانون شدند .

وی با اشاره به اینکه در 10 ماهه امسال 5 هزار و 645 دستگاه خودرو پلاک‌گذاری شده است، افزود: 41 هزار و 859 دستگاه خودرو نیز در مراکز تعویض پلاک استان انتقال یافتند و همچنین مرکز اسقاط خودرو در اردبیل 4 هزار و 902 خودروی فرسوده را تحت پوشش قرار داد .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم تعامل و همکاری هرداری و پیمانکاران مربوطه پارکومتر در اردبیل تعطیل شده است که نصب این دستگاهها در راستای کاهش ترافیک و برطرف کردن دغدغه‌های همشهریان برای پارک خودروی خود در معابر اصلی موثر بود که انتظار می‌رود شهرداری برای این امر اقدامات ویژه‌ای انجام دهد .

آقامحمدی گفت: تصادفات فوتی در معابر شهری استان اردبیل در 10 ماهه امسال نسبت به سال گذشته 43 درصد کاهش یافته است و 52 درصد تصادفات فوتی در معابر درون شهری اردبیل مربوط به عابرین پیاده می‌باشد و همچنین 38 درصد مصدومین تصادفات معابر شهری را نیز عابران پیاده تشکیل می‌دهند .

وی بیان کرد: 43 درصد علل وقوع تصادفات معابر شهری استان اردبیل عدم توجه رانندگان به مقابل که استفاده از تلفن همراه را نیز شامل می‌شود، مربوط بوده و همچنین 22 درصد نیز مربوط به عدم رعایت حق تقدم می‌باشد .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل افزود: در حال‌حاضر بسیاری از همشهریان از وضعیت پل قدس اردبیل و ترافیک این محدوده ناراضی هستند که انتظار می‌رود شهرداری اردبیل برای تسهیل روند عملیات اجرایی این پروژه اقدامات اساسی انجام دهد تا دغدغه‌های موجود در پل قدس اردبیل برطرف شود .

آقامحمدی از اعمال قانون برای یک هزار و 829 خودرو حادثه‌ساز در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: ز این تعداد 34 دستگاه خودرو به دلیل بیشترین تخلفات حادثه‌ساز به پارکینگ انتقال داده شدند .

وی تصریح کرد: همزمان با 22 بهمن ماه محدودیت های ترافیکی در شهر اردبیل انجام می‌شود که این محدودیت ها از ایستگاه سرعین تا تقاطع امام حسین(ع) و خیابان های منتهی به این مسیر می‌باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار