دولت یک‌ریال هم بابت خرید اتوبوس در ۵ سال اخیر کمک نکرده است

در جلسه شورای شهر کرج مطرح شد که در ۵ سال گذشته یک واحد اتوبوس هم وارد سیستم نشده و دولت یک ریال هم بابت این کار در این سال‌ها کمک نکرده است.

کد مطلب: ۷۱۰۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، صبح دیروزدر جلسه شورای شهر که در صحن علنی برگزار شد، عباس زارع عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه بر اساس ماده 54 قانون شهرداری و مصوبه شورای شهر؛ شهردار می‌تواند قسمتی از وظایف خود را با تصویب انجمن شهر به معاون یا سایر مسئولان شهرداری واگذار کند، عنوان کرد: مهلت سه‌ ماهه به شهردار در این باره به پایان رسیده و شهردار برای تفویض اختیارات خود که نیازمند اخذ مصوبه شورا است باید اقدام کند.

در این جلسه دو فوریت سند نظام فنی و اجرایی شهرداری کرج برای ساماندهی پروژه‌های عمرانی مطرح شد.

خلیلی اردکانی عضو شورای شهر کرج درباره این طرح دوفوریتی که در اختیار تمام اعضای شورای شهر قرار گرفته است، گفت: این طرح برای اولین بار در کشور ارائه ‌شده که ساماندهی و کنترل پروژه‌های عمرانی از جمله تاثیرات این سند است و این سند بالادستی، نظام‌نامه جامع برای ساماندهی سیاست‌های عمرانی است که با رویکرد تخصصی به پروژه‌ها پرداخته می شود.

عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه فرآیندهای مشکل‌داری در شهرداری وجود دارد که فساد در آن‌ها وجود دارد، افزود: بیش از 300 فرآیند کاری در شهرداری وجود دارد که حدود 50 تا 60 فرآیند با ابهام همراه است و ازبین رفتن منابع مالی در بعضی پروژه‌های عمرانی بسیار قابل‌ توجه است و خارج از برنامه هزینه‌هایی به شهرداری وارد می‌شود.

در این جلسه طرح دو فوریتی سند نظام فنی و اجرایی شهرداری کرج برای ساماندهی پروژه‌های عمرانی برای شفاف‌سازی بیشتر پروژه‌ها به تصویب اعضا شورای شهر کرج رسید و قرار شد برای اصلاحات بیشتر به کمیسیون برنامه‌ و بودجه ارجاع داده شود.

حاجی قاسمی عضو دیگر شورای شهر کرج در ادامه جلسه با اشاره به سهم زیاد تاکسی‌ و اتوبوس‌ها در آلودگی هوای شهر کرج و اینکه در راستای اجرای قانون هوای پاک شهرداری موظف است طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده را تا پایان سال‌97 به تصویب برساند، گفت: بهبود وضعیت جانمایی ایستگاه‌های تاکسی تا پایان سال باید در اولویت کار شورا قرار گیرد.

وی ادامه داد: شهرداری موظف است تا پایان سال جاری طرحی را آماده کند که در آن با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال‌های 97 و 98 همه اتوبوس‌های درون‌ شهری نوسازی شود.

حاجی قاسمی با اشاره به اینکه اولویت، خرید و تأمین خودروهای گازسوز است، عنوان کرد: ‌پیش بینی شده است اعتبار لازم در متمم بودجه سال جاری شهرداری برای کمک به تاکسی درون شهری برای نصب کاتالیست‌ها تا سقف 15 میلیارد ریال از اعتبارات خود آنها برای این کار هزینه شود.

وی بیان کرد: شهرداری باید تا پایان سال 97 با انجام مطالعه لازم امکان خرید زیرساخت و استفاده از سایر سامانه‌های انبوه در شهر را به عنوان طرح سرمایه‌گذاری به شورا ارائه دهد.

عباس زارع عضو شورای شهر کرج در ارتباط با آلودگی هوای شهر کرج که سبب نگرانی شده و بسیار معضل مهمی است، افزود: هوای شهر کرج هر روز آلوده‌تر می‌شود و هر روز درمجلس به تصویب بودجه بیشتر اهمیت داده می‌شود؛ درصورتی که آلودگی هـوای کلانشهرها روز به روز بیشتر می‌شود. مردم دیگر کلانشهرها با مردم تهران چه فرقی می‌کنند که به آنها کمتر توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت مردان و نمایندگان مجلس باید بدانند ظرفیت کلانشهرها برای نوسازی ناوگان شهری محدود است و این بودجه‌ها جوابگوی کلانشهرها نیست، افزود: درحوزه سرمایه‌گذاری، امنیت روانی برای سرمایه‌گذاران وجود ندارد و وضعیت کلانشهر کرج امسال از پارسال نسبت به آلودگی هوا بدتر شده است و شهر با امکانات اعتباری قبل امکان نوسازی را در ناوگان شهری ندارد.

در این جلسه طرح دوفوریتی اجرای قانون پاک و برنامه جامع کاهش آلودگی هوا و نوسازی اتوبوس‌ها و تاکسی‌های درون‌شهری به تصویب اعضای شورای شهر کرج رسید.

در این جلسه همچنین صدرنژاد مدیرکل حوزه شهردار کرج، اعلام کرد: در 5 سال گذشته یک واحد اتوبوس هم وارد سیستم نشده و دولت یک ریال هم بابت این کار در این 5 سال کمک نکرده است. تاکنون رانندگان تاکسی که تاکسی‌های فرسوده دارند برای اینکه توان‌ مالی ندارند نمی‌توانند تاکسی‌های خود را عوض کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار