معرفی فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر؛

«اتاق تاریک»؛ سوژه ای که برای اولین بار طرح می شود

تهران (پانا) - در میان متعدد فیلم سینمایی اجتماعی، «اتاق تاریک» از منظر پرداختن به سوژه ای که تاکنون در سینمای ایران مطرح نشده است، بدیع ارزیابی می شود.

کد مطلب: ۷۱۰۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا؛ «اتاق تاریک» یکی از فیلم های اجتماعی حاضر در بخش مسابقه سینمای ایران امسال جشنواره فیلم فجر است. اساسا تعداد زیادی از تولیدات هر سال سینمای ایران به همین ژانر مربوط می شود اما شاید نقطه تفاوت و عامل تمایز «اتاق تاریک» از نمونه های مشابه آن، داستان و سوژه ای باشد که به آن می پردازد. اتاق تاریک داستان زندگی زوجی است که اختلاف سنی نسبتا زیادی با یکدیگر دارند و این بار زن بزرگ تر از مرد خانواده است. موضوع این فیلم برای اولین بار است که در سینمای ایران مطرح می شود و به نظر حجازی قصه ای خانوادگی و گرم هست. ویژگی سینمای او به طور کلی از به روز بودن قصه هایی برمی آید که از دل جامعه انتخاب می کند. حجازی این فیلم را در ادامه روند فیلمسازی قبلی خود می داند. نویسندگی و تهیه کنندگی اتاق تاریک را خود برعهده داشته و از آخرین ساخته اش که در جشنواره فیلم فجر شرکت داشت، مدت زمان سه سال می گذرد.
حجازی پیش از این فیلم های سینمایی درميان ابرها، زندگى خصوصى آقا و خانم ميم، زندگى مشترك آقاى محمودى و بانو و مرگ ماهى را کارگردانی کرده و تجربه تهیه کنندگی مرگ ماهی باعث شده تا تهیه کنندگی فیلم اتاق تاریک را هم خود برعهده بگیرد.
ساعد سهیلی و ساره بیات بازیگران اصلی این فیلم هستند و علیرضا میرسالاري در نقش فرزند خردسال آنها ایفای نقش می کند. حضور کودکان و نوجوانان در فیلم های سینمایی حجازی هم جالب توجهه و او بازی گرفتن از این گروه سنی را کار سختی می داند.
فیلم سینمایی «اتاق تاریک» نسبتا کم کاراکتر است اما حیوانات در پیشبرد بعضی از سکانس ها نقش اساسی دارند و به گفته کارگردان سگ ها در «اتاق تاریک» از قضا خیلی خوب و حرفه ای مقابل دوربین ظاهر شده اند. در خلاصه داستانی درباره اتاق تاریک منتشر شده است: فرهاد و هاله فصل جدید زندگی خود را آغاز کرده‌اند و این سرآغاز تغییرات دیگری است که آنها را در مواجهه با مسایل جدیدی قرار می‌دهد...دقیقا همین مواجهه است که نقطه عطف گره های داستان رو تشکیل می دهد.
پیمان شادمانفر به عنوان مدیر فیلمبرداری، کارن همایونفر به عنوان طراح موسیقی، عباس عباسی به عنوان طراح چهره پردازی با اتاق تاریک همراه شده اند و مدیریت صدابرداری این فیلم را حسین بشاش برعهده داشته است. مروارید کاشیان هم که خود طراح لباس این فیلم بوده به عنوان بازیگر مقابل دوربین شادمانفر رفته است.
اتاق تاریک فیلم بلندی است و با وجود حذف ۲۸ دقیقه در دو مرحله در ۱۰۱ دقیقه به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شده است. حجازی امیدوار است که فیلمش اگر یک سیمرغ را به دست می آورد، آن در بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاگران باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار