حریق ساختمان وزارت نیرو پس از ۴۸ ساعت اطفاء شد

تا پایان لکه‌گیری ساختمان وزارت نیرو ساکنان نمی‌توانند بازگردند

تهران (پانا) - پلیس پیشگیری پایتخت گفته است که تا اتمام اطفاء، لکه‌گیری و تثبیت محل انجام نشود ساکنان نمی‌توانند به محل سکونت خود مراجعه کنند.

کد مطلب: ۷۱۰۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد

سرهنگ علی کارخانه ،سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت در پایان جلسه مدیریت بحران در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت امنیتی و انتظامی منطقه گفت: نیروای پلیس راهور و نیروی انتظامی از همان ساعات اولیه حریق با امادگی در محل حضور داشتند. با همکاری پلیس راهور بحث روان‌سازی ترافیک انجام شد. در بخش انتظامی نیز توسط نیروهای انتظامی، یگان امداد و افراد کلانتری 105 نقاط لازم پوشش داده شده است.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری درخصوص اعلام شکایت در زمینه سرقت و مفقودی گفت: خوشبختانه در این زمینه مشکلی نداشتیم و تاکنون مواردی که مربوط در زمینه اعلام مفقودی و سرقت نداشتیم. البته اگر موردی در این زمینه باشد افراد می‌توانند به کلانتری 105 و پلیس 110 مراجعه کنند.

او درباره تردد دانشجویان مستقر در خوابگاه دانشجویی که در محل حادثه وجود دارد، گفت: دانشجویان می‌توانند با همکاری معاون دانشجویی و پلیس به محل مراجعه و پس از تایید توسط معاون دانشجویی و پلیس کارشان انجام می‌شوند. دانشجویان نگران نباشند و می‌توانند با همکاری پلیس و معاونت دانشجویی به محل مراجعه کند.

کارخانه تصریح کرد: باتوجه به آخرین جلسه مدیریت بحران تا زمانی که پایان اطفا، لکه‌گیری و تثبیت محل انجام نشود، ساکنان نمی‌توانند به محل سکونت خود مراجعه کنند.

عملیات لکه‌گیری ساختمان توسط آتش‌نشانان آغاز شد

9:30 جلال ملکی در گفت‌وگو با پانا گفت: به دنبال آتش‌سوزی ساختمان وزارت نیرو عملیات اطفا حریق به طور کامل انجام شد و از لحظاتی قبل مرحله لکه‌گیری و ایمن‌سازی ساختمان آغاز شده تا اگر آتش پنهانی وجود داشت خاموش شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: پس از پایان علمیات لکه گیری، ساختمان در اختیار مسئولان و کارشناسان قرار می‌گیرد تا نسبت به تعیین وضعیت آن اقدام کنند.

حریق ساختمان وزارت نیرو کنترل شد

7:23 جلال ملکی درباره آخرین وضع عملیات اطفای حریق در ساختمان وزارت نیرو به پانا گفت: ساعت سه و بیست دقیقه بامداد امروز چهارشنبه در بازدیدی که از طبقه منفی چهار این ساختمان داشتم ، دمای محل حریق به صورت محسوسی کاهش یافته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی افزود: بنابر تصمیمی که با حضور شهردار تهران اتخاذ شد و با توجه به کاهش دمای محیط از فوم برای کنترل حریق استفاده شد که خوشبختانه پاسخ مناسبی از این روش دریافت کردیم. عملیات نفوذ مداوم گروه‌های آتش‌نشان که همچنان نیز ادامه دارد توانست تا حدودی زیادی موجب کنترل حریق شود.

ملکی تصریح کرد: پس از اطفای کامل وارد مراحل بعد یعنی لکه‌گیری و تخلیه کامل ساختمان خواهیم شد.

افزایش تعداد مصدومان حادثه به 16 نفر

همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس كشور نیز درباره آخرین تعداد مصدومان آتش‌سوزی ساختمان وزارت نیرو به پانا گفت: در این حادثه 16 نفر مصدوم شده‌اند که همگی آتش‌نشان هستند. پنج تن از مصدومان به بیمارستان منتقل و 11 تن در محل درمان شدند.

آتش سوزی ساختمان حرارتی وزارت نیرو واقع در میدان ولیعصر(عج) از ساعت ۱۰:۰۶ صبح روز دوشنبه 16 بهمن ماه آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار