نوبخت: اقتصاد ایران هجدهمین قدرت اقتصادی برتر دنیاست

قم (پانا) - رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور گفت: اگر به صورت مداوم به مشکلات اقتصادی کشور بپردازیم در اصل یک‌جانبه به ناکارآمدی نظام نگاه کرده ایم که در حال حاضر ایران هجدهمین اقتصاد قدرتمند جهان است

کد مطلب: ۷۱۰۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد

محمدباقر نوبخت در مراسم سالگرد سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله فجر که در مسجد حضرت زین‌العابدین(ع) قم برگزار شد، گفت: مردم ایران صاحبان حق اصلی انقلاب اسلامی هستند.

وی اظهار داشت: مسئله کارآمدی و موفقیت انقلاب اسلامیف نخستین مسئله و سؤالی است که در آستانه چهل‌سالگی انقلاب در ذهن نسل جوان نقش بسته است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با بیان اینکه نظام در طول چهل سال گذشته با تنوع سلایق مختلف اداره شده است، تصریح کرد: مختلف با نگاه‌های مختلف در این دوران نظام را مدیریت کردند که بعضاً با اختلاف‌سلیقه نیز همراه بوده است.

نوبخت افزود: با وجود تمام تفاوت سلیقه‌ها در نحوه مدیریت کشور باعث کاهش ذره‌ای از مخالفت و دشمنی دشمنان انقلاب با ایران نشده است که این خود نشان دهنده عملکرد مدیران با تمامی تفاوت سلیقه‌ها، موفق و در جهت آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی حرکت کرده است.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی به وجود آمد که بلوک شرق و غرب در جنگ سرد قرار داشتند، نازیسم، فاشیسم، کمونیست و لیبرالیسم چهار رویکرد بزرگ در دوران قبل از دوران اسلامی بود که دراین‌ بین نیز در نهایت کمونیست و کاپیتالیسم به دو رویکرد اصلی در قرن بیستم تبدیل ‌شده بودند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به برخی از مهم‌ترین چالش‌های انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بیکاری و مشکلات معیشتی و مشکلاتی ازاین‌ دست امور ازجمله مهم‌ترین چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ایران است.

نوبخت شرایط خطیر جهانی در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید هیچ سخن و تغیری در جهان بدون دخالت کمونیست و کاپیتالیسم امکان رخ دادن نداشت اما امام خمینی(ره) با ادبیات نفی بلوک شرق و غرب وارد صحنه مبارزاتی که برای خاموش کردن این حرکت دو بلوک شرق و غرب با یکدیگر متحد شدند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با بیان برخی از اقدامات خرابکارانه ابتدای انقلاب گفت: جلوگیری از شکل‌گیری ساختارهای مورد نیاز مهم‌ترین اتفاق دوران ابتدایی انقلاب بود که دراین‌ بین نیز مجاهدین خلق و توده‌ای‌ها نقش مهمی داشتند اما شروع جنگ تحمیلی امری مهم در تغییر وضعیت موجود در کشور بود.

نوبخت با اشاره به اینکه ترور ائمه جمعه از مهم ترین امور منافقین بود، افزود: به‌رغم تمام تلاش‌های دشمنان، انقلاب اسلامی در جنگ داخلی موفق عمل کرد که سبب شد تا دشمنان و منافقان حرکت‌های تروریستی و قتل مغزهای اصلی انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار داد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر به صورت مداوم به مشکلات اقتصادی کشور بپردازیم در اصل یک‌جانبه به ناکارآمدی نظام نگاه کرده ایم چراکه باید با نگاهی جامع به عملکرد نظام در عرصه‌های مختلف توجه کرد، در حال حاضر ایران هجدهمین اقتصاد قدرتمند جهان است

نوبخت افزود: درآمد ناخالص داخلی ایران در سال گذشته 83 میلیارد دلار بوده است و 94 میلیارد دلار نیز درآمد ناخالص داخلی ایران در سال 97 خواهد بود.

وی با اشاره به نفوذ نرم جمهوری اسلامی با وجود سیل تحریم ها، تصریح کرد: پیروزی و نفوذ واقعی انقلاب اسلامی امروز در کشوری مانند عراق و علاقه قلبی آن‌ها به ایران با وجود هشت سال جنگ کاملاً مشهود و مشخص است، جمهوری اسلامی ایران باوجود تحریم‌های ظالمانه پیشرفت‌های بسیار زیادی در عرصه‌های هسته‌ای و هوا و فضا کرده است.

/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار