استاندار یزد: توسعه استان یزد در گرو توجه به شرکت های دانش بنیان است

یزد (پانا) - استاندار یزد توسعه همه جانبه این استان را در گرو توجه به شرکت‌های دانش بنیان دانست که اظهار امیدواری کرد آنها نقش خود را در این زمینه به خوبی انجام دهند.

کد مطلب: ۷۱۰۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد

محمود زمانی قمی دوشنبه شب در نشست شرکت ها، استارتاپ ها و فعالان حوزه آی سی تی استان یزد افزود: فعالیت شرکت های دانش بنیان موجب توسعه و آبادانی استان نسبت به گذشته می شوند و دولت از برنامه های آنها حمایت می کند.
وی به ویژگی های استان در ابعاد مختلف اشاره کرد و ادامه داد: یزد در بسیاری از زمینه ها و به خصوص در اقتصاد از استان های مطرح کشور محسوب می شود و مزیت های بسیار خوبی در عرصه های صنعتی، معدنی و گردشگری دارد.
استاندار یزد تاکید کرد: یزد هم اکنون 45 هزار بیکار دارد و از این تعداد حدود 18 هزار نفر آنها ، افراد تحصیل کرده هستند و همچنین 10 هزار نفر از این تعداد را خانم ها تشکیل می دهد که با صنایع سنتی نمی توان پاسخ این بخش را داد.
زمان قمی گفت: فعالیت و گسترش شرکت های دانش بنیان مسیر اصلی کاهش آمار بیکاری فارغ التحصیلان است و باید با برنامه ریزی درست در راستای ارتقای برنامه های آنها در استان اقدام های لازم انجام شود.
همچنین مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: هم اکنون 700 شرکت دانش بنیان در استان فعالیت دارند که حدود نیمی از آنها در حوزه آی سی تی فعالیت می کنند.
اکرم فداکار ادامه داد: تحصیل جمع قابل توجهی از جوانان در رشته های مرتبط با آی سی تی است و در استان سالانه 800 نفر در این بخش مهم فارغ التحصیل می شوند.
این مسوول همچنبن به عضویت 500 شرکت عضو نظام مهندسی آی سی تی در استان اشاره کرد و اظهار نمود: در استان 700 شرکت گواهینامه علم و فناوری کسب کرده اند که در این شاخص رتبه سوم کشوری را داریم.
فداکار با اشاره به شرکت ها و فعالان حوزه آی سی تی و مشکلات آنها خاطر نشان کرد: مشکل اکثر همه این فعالان ،مسئله بازار است که امیدواریم این موضوع با درایت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارائه راهکارهای موثر حل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار