استاندار لرستان:

دهه فجر نباید به مراسم ساده، سطحی و تکراری تبديل شود.

استاندار لرستان در جلسه شوراي اداري استان گفت: دهه فجر نباید به مراسم ساده، سطحی و تکراری تبديل شود.

کد مطلب: ۷۰۸۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ، موسی خادمی در جلسه شوراي اداري استان با اشاره به اينکه دهه فجر فرصتي براي تبيين علل وقوع انقلاب، مباني مولود اين انقلاب يعني نظام جمهوري اسلامي است، اظهار داشت: اين ايام فرصتي براي نقد و بررسي آنچه که تاكنون انجام داده ايم، است.
وی ادامه داد ، از این فرصت باید براي ارائه خدماتي که نظام و دولت ها در اين ۴۰ ساله اخير ارائه دادند، استفاده شود، تبيين کنيم که ايران در چه نقطه اي بوده و امروز در كجاست، موفقيت ها و ناكامي هاي مشخص شود.
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه دهه فجر نباید تبديل شود به مراسم ساده، سطحي و تکراري، بايد تلاش كنيم اين دهه را تبديل به دهه اي كنيم كه به تعميق باورهاي ديني و ارزش هاي انقلاب در جامعه و نسل جوان همراه باشد، افزود: در بحث پديده هاي اجتماعي همواره مي گويند كه نمي توان آنها را به يك علت وصل كرد، چند علتي هستند و پيچيده، انقلاب اسلامي ايران نيز به عنوان يك پديده اجتماعي عوامل موثر و بسياري در وقوع آن موثر بودند.
خادمی با اشاره به اینکه این پديده اجتماعي نيازمند تفسير و تحليل است، رهبري حکيمانه و دورانديشانه امام راحل را عامل اصلي موفقيت انقلاب مي دانند، گفت: امام راحل با نگاه راهبردي خويش انقلاب را ظراحي كرد، از ابتدا آنچه را كه مي خواست براي خود تبيين و تحليل كرد و آنچه را كه نمي خواست بيان كرد.
وی با بیان اینکه اگر رهبري در صدر اين جنبش نبود قاعدتا به نتيجه نمي رسيد، قطعا نقش امام(ره) نقش برجسته است، تصريح کرد: آنچه که امام راحل مي خواست جمهوري اسلامي بود، بر مبناي راي مردم و خواست مردم ولي برطبق محتواي احكام اسلامي؛ همان ايده امام نيز تحقق يافت.
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامي يک مدل جديدي از حكومت داري و حكم راني بود، افزود ، اما در اين ميان در حوزه اقتصاد دچار ضعف هستيم، بايد كار كنيم و كمك كنيم، اقتصاد مقاومتي نسخه خيلي خوبي است، با اقتصاد مقاومتي و عمل به آن مي توانيم الگوي حكم راني نظام اسلامي را به يك الگوي كامل، موثر و كارآمد تبديل كنيم.
خادمی با اشاره به اینکه یکي از مهم ترين برنامه هاي دولت تدبير و اميد نيز تحقق اقتصاد مقاومتي است، برنامه فقرزدايي و اشتغال زايي را به عنوان راهبردهاي اصلي خود تعريف كرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار