دهکده المپیاد ورزشی دانش آموزی گلبهار، پروژه ای بسیار تخصصی در شرق کشور است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی: دهکده المپیاد ورزشی دانش آموزی گلبهار، پروژه ای بسیار تخصصی در شرق کشوراست و از پروژه های سنگین در سطح استانی و کشوری محسوب می شود که با همکاری آموزش و پرورش منطقه گلبهار و اداره کل آموزش وپرورش استان به بهره برداری خواهد رسید.

کد مطلب: ۷۰۸۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، همایش علمی - تخصصی ویژه مربیان تربیت بدنی ورابطین بهداشت مدارس با حضور پور جاهد، معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در محل اداره آموزش وپرورش منطقه گلبهاربرگزار گردید.
حمیدرضا خمر رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه گلبهار ضمن تبریک دهه مبارک فجر به دهکده المپیاد ورزشی گلبهار اشاره کرد وخبرداد:اولین دهکده المپیاد ورزشی شرق کشور درگلبهار کلید خواهد خورد.
وی درادامه ضمن تقدیرو تشکر ازتلاش ها وکوشش های مربیان تربیت بدنی منطقه ،اظهار کرد:معلمین تربیت بدنی بیش از حد معمول درحال کار کردن هستند واین تلاش قابل قبول مایه مباهات این اداره است.
خمر درادامه خاطر نشان کرد:ما درمدارس نگاه ویژه ای به تربیت بدنی مدارس داریم وامید واریم که بتوانیم تجهیزات ورزشی را در سطح گلبهار افزایش داده وتعمیراتی راهم درقبال سالن های ورزشی انجام دهیم.
رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه گلبهاربا اشاره به تفاهمنامه افتتاح سالن های ورزشی در منطقه،اظهارکرد:اداره آموزش و پرورش،تفاهمنامه ای را در رابطه با افتتاح سالن های ورزشی شهر با شرکت عمران گلبهار بسته است.
وی ضمن اشاره به برنامه های بعدی این اداره دربحث تربیت بدنی،نکاتی راتشریح داد وافزود:کارگاه های آموزشی،مسابقات ورزشی،برنامه ریزی مسابقات ورزشی فرهنگیان از برنامه های آینده آموزش وپرورش منطقه گلبهار است.
درادامه این نشست علمی - تخصصی، اسماعیلی سرگروه درس تربیت بدنی منطقه گلبهارگزارشی از مشکلات و معضلات ورزش شهر ارائه داد واظهار کرد:سالن ورزشی بعثت مختص آموزش و پرورش منطقه گلبهار است اما می بینیم که این اداره محترم، در خدمات رسانی به دانش آموزان کوتاهی می کند وهزینه ای راکه ازاین سالن بدست می آورد در زمینه تربیت بدنی صرف نمی کند.
درادامه ودر رابطه با همین اظهار نظر اسماعیلی سرگروه درس تربیت بدنی منطقه،پورجاهد معاون تربیت بدنی وسلامت مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، درجواب اظهار کرد:هر گونه اجاره سالن های ورزشی به مکان های خصوصی و کسب درآمد،تخلفی بیش نیست.
درادامه اسماعیلی خاطر نشان کرد:منبع درآمد این سالن ورزشی از اجاره دادن سالن به دانشگاه ها ، مراکز خصوصی و...بدست می آید در صورتی که بسیاری از دانش آموزان روی آسفالت بازی می کنند واین سالن دراختیارشان قرار نگرفته است به طوری که دانش آموزان هنوز رنگ و بویی از سالن به خود ندیده اند.
سرگروه درس تربیت بدنی گلبهار از کمبود نیرو در بخش خواهران اشاره کرد ودر ادامه آن افزود:دبیرستان آیت ا... خامنه ای گلمکان دبیر ورزش ندارد بلکه معاون آموزشی، مسئولیت تربیت بدنی دانش آموزان را عهده دار است وبه طوری دبیر ورزش است.
اسماعیلی گله ای از اداره آموزش وپرورش منطقه گلبهار کرد و افزود:برگزاری مسابقات ورزشی در مدارس گلبهاربا زحمات بی دریغ و شایسته دبیران تربیت بدنی صورت می گیرد اما هیچ تقدیر وتشکری از آنها نشده است.
وی درپایان اظهار کرد:سالن ورزشی گلمکان 2 سال است که درش قفل بوده و معلوم نیست که در چه مرحله ای به سر می برد؛ درهمین جا از مسئولین خواهش می کنم که این سالن ورزشی را هم با تدابیر بسیار در دستور کار خود جای دهند تا افتتاح این سالن ورزشی موجب خدمات رسانی هر چه بهتر به همشهریان عزیز گردد.
دکتر پور جاهد معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان خراسان رضوی در ابتدا ضمن توجه به مباحث ذکر شده و زیر ساخت های علمی و تخصصی شهر جدید گلبهار، به بزرگترین و اولین دهکده المپیاد ورزشی شرق کشور اشاره کرد و افزود:دهکده المپیاد ورزشی دانش آموزی گلبهار،پروژه ای بسیار تخصصی در شرق کشوراست واز پروژه های سنگین در سطح استانی و کشوری محسوب می گردد که با همکاری آموزش و پرورش منطقه گلبهار و اداره کل آموزش وپرورش استان به بهره برداری خواهد رسید.
پور جاهد درادامه مباحث خود اظهار کرد:توجه مربیان تربیتی و تربیت بدنی باید در بحث تربیت دانش آموزان،باشد.
وی افزود:ماموریت حقیقی ما در حقیقت بحث تربیت همه ساحته و همه جانبه، برای دانش آموزان است؛ واین محقق و عملیاتی نمی شود مگر اینکه با یک هم افزایی دریک راستا ویک جهت حرکت نمایند.
پور جاهد در ادامه این نشست علمی تخصصی افزود:رهبر کبیر انقلاب در اشاره به ورزش نوجوانان وجوانان در مدارس می فرمایند:«تحصیل ، تحصیل ، ورزش» یعنی ورزش کردن باید توام با تحصیل کردن باشد تا ورزش جسم موجب ارتقای ورزش روح شده و بازدهی دانش آموزان را افزایش دهد.
وی با اشاره به محبوبیت دبیران تربیت بدنی در مدارس، اظهار کرد:دبیران تربیت بدنی همواره در مدارس محبوب هستند زیرا این جنس کار است،که محبوبیت را برای دانش آموزان با افزایش،محقق می گرداند.
وی ضمن اشاره به دستاورد های تربیت بدنی در مدارس این نکته را به مربیان تربیت بدنی متذکر شد واظهار کرد:از خود گذشتگی،محبت،ایثار،کمک به هم نوعان،انس،دوستی،کار گروهی و...را مربیان تربیت بدنی می توانند از جانب تربیت واز طریق بدن،به دانش آموزان بیاموزند.
وی درادامه افزود:ما برخلاف این اهداف حرکت کرده ایم و دانش آموزان را به سمت وسویی برده ایم که فقط آنها را آموزش زده کرده ایم وفقط دریک جهت آنها را پیش برده ایم و جهات دیگر را که بسیار در رشد دانش آموزان نقش دارند را فراموش کرده ایم.
پور جاهد معاون تربیت بدنی وسلامت مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد:دانش آموزان را باید به سمت مهارت آموزی ببریم یعنی مهارت های ارتباطی،اجتماعی،سیاسی و...رابه آنها آموزش دهیم.
وی درادامه افزود:سرانه فضای سرپوشیده ورزش استان خراسان رضوی نسبت به کشور کمتر است که این سرانه در گلبهار700متر مکعب است.
معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپروش استان اظهار کرد:کارشناسی نشدن طرح های ورزشی به دلیل وجود لابی ها،اپیدمی ها و...درکل کشورواستان موجب شده است که سرانه فضای ورزشی با جمعیت دانش آموزان رابطه ای عکس داشته باشد که همه به دلیل برنامه ریزی های نادرست است که انجام می شود.
وی درادامه با بیان اینکه از شرکت عمران درخواستی برای زمین کرده اند اما جواب درستی دریافت نکرده اند،افزود:شرکت عمران شهر جدید گلبهار هیچ وقت به ما زمین وبودجه درستی برای ساخت استخر نمی دهد تا بسازیم.
وی درادامه به بحث اقتصادی کردن آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود:ما نباید تربیت و تعلم را به سمت اقتصادی کردن و کسب درآمد ببریم.
دکتر پور جاهد در خاطر نشان کرد:در قانون اساسی ما آموزش و تربیت به همراه پرورش باید رایگان باشد.
وی درادامه مباحث خود تصریح کرد:در ادامه سخنان همکار ارجمندمان که از اجاره دادن سالن های ورزشی این اداره به بخش های خصوصی و دانشگاه ها گفتند باید بگویم که اولویت واگذاری و دادن امتیاز این سالن ها باید برای دانش آموزان باشد نه برای ارگان های دولتی و...
پور جاهد در ادامه با اشاره به اینکه به گلبهار مراقب بهداشت تعلق نمی گیرد افزود:مراقب بهداشت به دلیل اینکه از نظر اداره کل این منطقه شهرستان محسوب نمی شود،مراقبین بهداشت هم تعلق نمی گیرد بلکه این خانه های بهداشت هستند که باید کار کنند.
دکتر پورجاهد معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان خراسان رضوی در این نشست علمی-تخصصی،معلمین را نجیب برشمرد و تشریح کرد:در جامعه ما معلمین نجیب ترین اند وازبین آنها معلمین تربیت بدنی و بهداشت از همه نجیب تر هستند.
پور جاهد درادامه اظهار کرد:ابلاغ های غیر تخصصی در مناطق استان ، غیر مجاز است بدین معنا که معلمین تربیت بدنی فقط باید تربیت بدنی را آموزش دهند وآموزش غیر از آن را انجام ندهند زیرا این امرغیر مجاز وتخلفی بس آشکار است.
وی درادامه با بیان همین مطلب افزود:کسانی که سواد تربیت بدنی را ندارند،سواد حرکتی ، ناهنجاری های جسمانی دانش آموزان ،قدرت مدیریتی و...راندارند نباید دراین میدان و عرصه قدم بردارند.
وی افزود:کسانی که عزت نفس،مشارکت،باور و...رادرمیدان از طریق مهارت،نمی توانند به دانش آموزان بیاموزند،دراین عرصه قدم بر ندارند واین کار تخصصی را به مربیان تربیت بدنی واگذار نمایند.
پور جاهد درادامه سخنان خود دراین نشست چند ساعته افزود:عوامل مرتبط با برگزاری مسابقات ورزشی درگلبهار باید رایگان باشد یعنی ،غذا،جای خواب و...برای ورزشکاران مهیا ورایگان محسوب گردد.
وی با اشاره به بیداد آسیب های اجتماعی ، غوغای فضای مجازی و...درجامعه واستان اظهار کرد:تنها راه ساخت آینده آموزش از ابتدا به دانش آموزان است که این زمانی عملیاتی می گردد که به این نکته توجه شود که هیچ جامعه ای تغییر نمی کند مگر اینکه خود جامعه دست به تغییر خودش بزند.
پور جاهد معاون تربیت بدنی وسلامت مدیر کل آموزش وپرورش استان خراسان رضوی درپایان اشاره ای دیگر کرد وافزود:دوسال است که دهکده المپیاد ورزشی دانش آموزی درحال پیگیری است واستخری50متری وسالن های ورزشی دراین دهکده،درحال پیگیری است که اقداماتی دراین راستا صورت پذیرفته است ،همچنین زمین25میلیاردی به طور رایگان به آموزش و پرورش گلبهار،تعلق گرفته شده است اما هنوز این زمین را دراختیارمان قرار نداده اند.
وی از برگزاری مسابقات کشوری دردهکده المپیاد ورزشی دانش آموزی گلبهار در آینده ای نه چندان دور خبر داد وافزود:مسابقات کشوری تربیت بدنی در آینده ای نه چندان دورکه با پیگیری هایی که صورت می گیرد در دهکده المپیاد دانش آموزی گلبهار برگزار خواهد شد.
وی درپایان افزود:با راه اندازی متروی گلبهاروکلید این دهکده ورزشی درگلبهار،افقی روشن درانتظار ورزش گلبهار،استان وکشور خواهد بود و ورزش این شهر به رشدی مطلوب و در جهت رشدی مثبت،حرکت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار