مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی:

طرح بازدید از شعب تأمین اجتماعی از موفقترین طرح های دانش آموزی است

تبریز (پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی گفت: طرح بازدید دانش آموزی از شعب تأمین اجتماعی، یکی از موفقترین طرح های دانش آموزی طی سالهای اخیر بوده است.

کد مطلب: ۷۰۸۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد

صمد علیزاده در دیدار با مدیر کل تامین اجتماعی استان گفت: طرح بازدید دانش آموزی از شعب تأمین اجتماعی با هدف آشنایی با مقررات تامین اجتماعی، راهنمایی نسل جوان در برنامه ریزی آگاهانه و تضمین کننده آینده اجتماعی دانش آموزان، تلاش برای تحقق امنیت اقتصادی، اجتماعی و به حداقل رساندن دغدغه امروز و فردا بر اساس تفاهم نامه همکاری سازمان دانش آموزی استان و اداره کل تامین اجتماعی استان از سال گذشته آغاز شده است و امسال نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که آگاهی دانش آموزان با قوانین و مقررات در حوزه های اجتماعی و اقتصادی، آرامش نیروی کار در نسل های آینده را فراهم خواهد آورد، افزود: ارتقاء و اعتلای سرمایه های اجتماعی، ترویج فرهنگ بیمه ای و گسترش بیمه در جوامع، ایجاد بستر لازم برای ارتقاء و پذیرش مسئولیت پذیری اجتماعی دانش آموزان به عنوان نسل مولد کارآفرین فردای کشور از دیگر اهداف این طرح هستند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان، دانش آموزان را بهترین مرجع و منبع جهت تروبج و اشاعه فرهنگ قانون مداری و قانون گرایی در جامعه عنوان کرده و ادامه داد: سازمان دانش آموزی در راستای انجام رسالت خود در جهت ارتقای مهارتهای زندگی دانش آموزان، آمادگی دارد با سازمانهای مختلف در راستای معرفی خدمات اجتماعی و نیز تبیین الگوی زندگی ایرانی- اسلامی همکاری کند.

آشنایی با مقررات حوزه کار و تأمین اجتماعی، لازمه ورود جوانان و نوجوانان به بازار کار است

جعفر سمساری نیز در این دیدار دانش آموزان را به عنوان نیروی های مولد و کارآفرین جامعه در سال های آتی دانسته و تصریح کرد، آشنایی با قوانین و مقررات حوزه کار و تأمین اجتماعی، لازمه ورود جوانان و نوجوانان به بازار کار است تا با برنامه ریزی دقیق و آگاهانه، آینده اجتماعی و اقتصادی خود را تضمین نمایند.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان با قدردانی از همکاری صمیمانه سازمان دانش آموزی استان طی سال ٩٥، جهت اجرای طرح بازدید دانش آموزی از شعب تابعه، اذعان داشت طی سال گذشته بالغ بر١٠٠٠ نفر دانش آموزان دوره متوسطه از شعب تابعه استان بازدید و با ماهیت و کارکرد سازمان تأمین اجتماعی و فرآیندهای اجرایی آشنا شدند و با توجه به اخذ بازخوردهای مطلوب از این طرح، طی تفاهم نامه سازمان تأمین اجتماعی و سازمان دانش آموزی کشور، مقرر است این طرح در سطح وسیعتر و گسترده تری طی ماههای آتی برگزار شود.

جعفر سمساری، با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی طی سالهای اخیر، تعمیق روابط با شرکای اجتماعی و ایجاد روابط موثر و سازنده با آنان در جهت تعالی سازمانی را در دستور کار قرار داده، عنوان نمود، ورود مباحث بیمه و تأمین اجتماعی به کتب درسی نیز از جمله اقداماتی است که در سازمان تأمین اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

در این جلسه مقرر شده بازدید دانش آموزان از دهه فجر امسال آغاز و تا بهار 97 ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار