معاون پرورشی و فرهنگی آذربایجان شرقی: برنامه‌های دهه فجر مدارس پیام رسان امید باشند

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: دشمن به دنبال ایجاد حس ناامیدی نسبت به نظام در بین نسل جوان است و ما نباید این اجازه را به دشمن دهیم و لذا برنامه های دهه مبارک فجر باید پیام رسان امید و انرژی باشند.

کد مطلب: ۷۰۷۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد

طاهر علمی در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان در سالن اجلاس خانه معلم شماره 2 تبریز با اشاره به نزدیک بودن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: اگر انقلاب اسلامی پیروز شد و به ثمر نشست به برکت توجه به اهل بیت علیهم السلام بود و با توجه به این که امسال دهه فجر با ایام فاطمیه متقارن شده است باید برنامه بیشتر رنگ و بوی معنوی داشته باشند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با بهره گیری از ایمان، اتکا به خداوند، رهبری امام خمینی (ره) و وحدت و همبستگی ملت ایران به پیروزی رسید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های دهه فجر در مدارس را خواستار شد و افزود: اجرای این برنامه ها نیازمند برنامه ریزی صحیح، همفکری و همکاری تمامی دستگاه ها و تشکل های دانش آموزی است.

علمی اضافه کرد: دشمن به دنبال ایجاد حس ناامیدی نسبت به نظام در بین نسل جوان است و ما نباید این اجازه را به دشمن دهیم و برنامه هایمان باید پیام رسان امید و انرژی باشند.

وی در ادامه اهمیت کار پرورشی در مدارس را یادآور شد و گفت: حجم برنامه های پرورشی دو برابر برنامه های آموزشی است و این درحالی است که نیروهای انسانی شاغل در حوزه پرورشی 7 یا 8 درصد نیروی انسانی بخش آموزشی است و باید همت مضاعف داشت تا برنامه ها به نحو احسن انجام گیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: زدودن انحرافات و تحجر و همچنین ایجاد حس مسئولیت در بین دانش آموزان از رسالت های اصلی معاونت پرورشی است.

علمی ادامه داد: انسان ها یا مسئولیت پذیرند و یا مسئولیت گریز و عده ای هم بی تفاوت هستند و همیشه از دو گروه مسئولیت گریز و بی تفاوت ضربه خورده ایم لذا تقویت حس مسئولیت پذیری دانش آموزان یکی از رسالت ها مهم مربیان پرورشی به عنوان اصلی ترین آموزش و پرورش در مدارس است.

وی نظارت، حمایت و هدایت را سه وظیفه مهم مربیان پرورشی عنوان کرد و گفت: انتقال فرهنگ و دانش نیازمند حفظ ارزش ها و اصلاح روش هاست و فقط با سخنرانی نمی توان فرهنگ و دانش را انتقال داد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر استفاده از روش های نو و خلاقانه در برنامه های پرورشی ادامه داد: با شیوه های نو اسلام را به دانش آموزان جذاب و پویا معرفی کنیم.

علمی اضافه کرد: دانایی باید در روح و جان دانش آموزان نفوذ کند برای این که آموزش پایه پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار