همایش تشکل های دانش آموزی مدارس پسرانه ناحیه یک تبریز/

دانش آموزان عضو تشکل ها باید پیش رونده و پیش برنده باشند/مردمی بودن ویژگی بارز انقلاب اسلامی ایران

تبریز (پانا)- همایش تشکل های دانش آموزی مدارس پسرانه ناحیه یک تبریز در سالن اجتماعات مدرسه خدیجه کبری برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۷۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد

حسن نجفیان معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز در این همایش با اشاره به نقش وحدت در پیش برد اهداف متعالی آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان عضو تشکل ها باید در مدارس با همکاری وهمیاری و همفکری یکدیگر ضمن ایجاد وحدت رویه در بین تشکل ها در رسیدن به اهداف سازمانی خود نقش بسزایی ایفا کنند.

در ادامه محسن محمد زاده رییس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان با بیان این مطلب که چرا باید در تشکل های دانش آموزی حضور داشته باشیم خطاب به دانش آموزان گفت: امروز روز تمرین شما عزیزان است برای زندگی موفق در آینده و تشکل های دانش آموزی بهترین مکان برای انجام این تمرین هاست.

وحید فرشباف مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عا شورا به عنوان دیگر سخنران همایش با اشاره به خطاب قرار دادن رهبر معظم انقلاب به دانش آموزان به عنوان افسران جنگ نرم گفت: دانش آموزان عضو تشکل ها باید پیش رونده و پیش برنده باشند یعنی هم باید در تحصیل، تهذیب وآماده بودن از لحاظ وضعیتی جسمانی در بین دانش آموزان در رتبه برتر با شند و هم سایر دانش آموزان رابه اهداف سازمانی خود هدایت کنند.

صمد علیزاده مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز در این همایش ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار کرد: در آستانه دهه مبارک فجر و سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و امسال هم با ایام فاطمیه متقارن شده است رنگ و بوی فاطمی به خود گرفته است.

وی افزود: تاکید بر این است که در برنامه های مدارس این رنگ و بوی فاطمی حفظ شود.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با بیان این که انقلاب اسلامی ایران چند ویژگی های بارز دارد که تمامی اندیشمندان داخلی و خارجی و حتی دشمن نیزبه آن اشاره کرده است، گفت: یکی از این ویژگی ها که انقلاب اسلامی را از سایر انقلاب ها جدا می کند، مردمی بودن انقلاب است در آن زمان تمام مردم ایران در دل خود نیاز به تغییر در حکومت و ایجاد حکومت اسلامی را احساس می کردند.

وی افزود: همه به این باور قلبی رسیده بودند که رژیم فاسد شاهنشاهی که بی بند و باری را ترویج می داد باید ریشه کن شود.

علیزاده بیان کرد: ویژگی دوم انقلاب اسلامی ایران، وجود امام راحل و معمار کبیر انقلاب بود و شخصیت والای ایشان بود که صرفنظر از شخصیت فقهی، مذهبی، عرفانی و علمی، فوق العاده بینش سیاسی داشتند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان اضافه کرد: امام راحل اشرافیت کامل نسبت به زمان خود داشتند و حتی آینده را نیز می توانستند پیش بینی کنند.

وی ادامه داد: رابطه معمار کبیر انقلاب با مردم در زمان خود رابطه رهبری سیاسی نبود بلکه این رابطه، رابطه مراد و مریدی بود و همه شیفته ایشان بودند و در نهایت با توکل بر خدا و شعار " استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" این انقلاب به ثمر نشست.

مدیر سازمان دانش آموزی استان اظهار کرد: مقام معظم رهبری تعبیر ظریفی برای 22 بهمن دارند و آن هم این است که 22 بهمن مانند عید قربان است چون که مردم ایران اسلامی در این روز اسماعیل های خود را قربانی کردند.

علیزاده ادامه داد: به برکت همین انقلاب است که امروز د رمنطقه، ایران از ثبات و امنیت بیشتری نسبت به کشورهای همسایه خود برخوردار است ودر دنیا حرفی برای گفتن دارد.

وی گفت: دشمن از روزهای اول انقلاب ساکت نبوده و همواره روزهای مسمومی ایجاد کرده ، شخصیت های برجسته را ترور کرده، تحریم کرده اما هرگز نتوانسته به هاداف شوم خود برسد و این هم در نتیجه اتحاد و همدلی مردم بوده است .

مدیر سازمان دانش آموزی استان خاطر نشان کرد: همواره باید هوشیار باشیم و البته این سخن خداوند است که هرچه قدر مکرو حیله دشمن قوی باشد اگر توکلتان بر خدا باشد پیروزی نهایی با حق است.

علیزاده با اشاره نقش خطیر معلمان و مربیان در مدارس در امر تربیت گفت: همه تشکل های دانش اموزی در مدارس هدف واحدی دارند و آن هم تربیت مهارت های اجتماعی دانش آموان است واین که در کنار وحدت، روحیه تعامل و زندگی جمعی را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار