برگزاری همایش طراحی سوالات استاندارد در آموزش و پرورش ناحیه یک اراک

اراک(پانا)- همایش طراحی سوالات استاندارد به منظور آشنایی دبیران با نحوه طراحی سوالات توسط آموزش و پرورش ناحیه یک اراک برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۷۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: طراحی سوالات تستی استاندارد در آزمون های مختلف تحصیلی می تواند گام مفیدی در سنجش معلومات دانش آموزان و میزان پیشرفت آنان در دوره های مختلف تحصیلی داشته باشد.

بهرام حسین آبادی بیان کرد: حضور گسترده دبیران در این همایش نشان از اهمیت موضوع طراحی سوالات استاندارد دارد زیرا برگزاری امتحانات هماهنگ و امتحانات نهایی کشوری در پایه دوازدهم و آشنایی با سوالات استاندارد در سال جاری و سال تحصیلی آینده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: آزمون های تشریحی استاندارد به ویژه امتحانات نهایی کشوری و چگونگی طراحی سوالات نهایی بسیار اهمیت دارد و معلمان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا دانش آموزان را برای این امتحانات آماده کنند، باید سوالاتی که در کلاس برای سنجش کلاسی طراحی می شود به سوالات امتحان نهایی نزدیک باشد.

در پایان فایل های مربوط به چگونگی طراحی سوالات تستی و تشریحی جهت بارگذاری در گروه های مجازی واستفاده دبیران در اختیار سرگروه های ناحیه قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار