در گفت و گو با پانا

تورج اصلانی: تمام بضاعت سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر نیست

تهران (پانا) - مدیر فیلمبرداری فیلم «کامیون» جشنواره فیلم فجر را یک جشن سالانه نامید و بضاعت سینمای ایران را بیش از این جشن ها دانست.

کد مطلب: ۷۰۷۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تورج اصلانی مدیر فیلمبرداری فیلم «کامیون» که به سی و ششمین جشنواره فجر راه یافته است، با اشاره به این فیلم گفت: فعالیت در این پروژه برای من بسیار دلنشین بود، زیرا کار کردن با آقای پرتوی برای من بسیار لذت بخش است، به طوری که سختی فیلمبرداری این همه لوکیشن را به یاد نمی آورم.
وی در توضیح سختی های فیلم برداری این فیلم توضیح داد: کامیون در مرزهای سوریه و عراق، در روستاهای اطراف منطقه «سیلوانا» در استان آذربایجان غربی، در شهرهای ارومیه و میانه و در نهایت در لوکیشن‌های مختلفی در تهران از جمله میدان آزادی، تهرانسر، گلابدره، شهرک غرب، صادقیه و ... فیلمبرداری شده است.
در «کامیون» به 3 زبان دیالوگ گفته می شود
اصلانی ادامه داد: «کامیون» لوکیشن های زیادی دارد و به سه زبان در آن دیالوگ گفته می شود. این فیلم با چالش های زیادی روبه‌رو بوده است ولی درنهایت نتیجه این فیلم بسیار خوب شده، سعید آقاخانی در این فیلم بسیار خوب بازی کرده و گریم بابک اسکندری در این فیلم بسیار ویژه است تمام عوامل با عشق کار می کردند برای همین فضای کار بسیار دوست داشتنی بود.
این فیلمبردار با سابقه سینمای ایران ضمن اشاره به اینکه تعداد فیلم های شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر کمتر از سال های دیگر است عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر یک جشن سالانه است که تنها شماری از فیلم‌ها در آن نمایش داده و تشویق می شوند؛ نمی توان به صورت یک جشنواره تخصصی به آن نگاه کرد، زیرا واقعا بضاعت سینمای ایران خیلی بیشتر از اینهاست،
وی افزود: سینمای ایران در همه زمینه‌ها خیلی خوب پیشرفت کرده و اگر قرار است جشنواره فجر جشن سالانه تمام کشور باشد باید انواع فیلم ها با انواع سلیقه‌ها در آن موجود باشد تا بتوان درباره آن قضاوت کرد، ولی اینطور نیست. بنابراین ترجیح می دهیم همین فیلم های موجود را ببینیم و امیدوارم آن هایی هم که شانس حضور در این جشنواره را نداشته اند در دیگر محافل دیده شوند البته به شرط اینکه توقیف نشوند.
اصلانی در پایان سخنانش گفت: امیدوارم جشن فجر به جشن سینمای ایران تبدیل شود که با نمایش همه نوع سلیقه سینمایی روبه‌رو شویم نه فقط یک طیف خاص.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار