رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

دانشگاه محقق پذیرای تمامی دانشجویان ایرانی است که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند

اردبیل (پانا) - رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ما از جذب دانشجویان نخبه در دانشگاه محقق اردبیلی حمایت می‌کنیم و این دانشگاه پذیرای تمامی دانشجویان ایرانی است که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند.

کد مطلب: ۷۰۷۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد

گودرز صادقی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران و اصحاب رسانه که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: ما از جذب دانشجویان نخبه در دانشگاه محقق اردبیلی حمایت می‌کنیم و این دانشگاه پذیرای تمامی دانشجویان ایرانی است که در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور در حال تحصیل هستند .

وی در رابطه با اعتبارات این دانشگاه افزود: دانشگاه محقق اردبیلی بیشترین افزایش اعتبارات را در بین دانشگاه‌های 9 گانه شمال غرب کشور داشته است .

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: دانشگاه محقق جزء کم حاشیه‌ترین و پر‌ثمرترین مجموعه‌های دولتی در استان اردبیل است و ما سعی می‌کنیم به دور از حاشیه فعالیت‌های خود را گسترش دهیم .

صادقی ادامه داد: در سال ۹۲ حدود ۲۵۰ نفر هیئت علمی در این دانشگاه در حال فعالیت بودند که این میزان در سال جاری به بیش از ۳۷۰ نفر ارتقا یافته در حالیکه تعداد دانشجویان در این مدت ثابت مانده است و این مسئله نشان‌دهنده افزایش کیفیت آموزشی و علمی در این دانشگاه است .

وی اضافه کرد: اکنون بیش از ۳۰ نفر استاد تمام در رشته‌های مختلف در سطح دانشگاه در حال فعالیت هستند و در چند سال گذشته هر سال یک نفر از اساتید ما جزء اساتید یک درصد برتر دانشگاه‌های جهان بوده‌اند .

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: در سال ۹۲ تعداد مقالات علمی دانشگاه که با پژوهشگران خارجی به چاپ رسیده ۱۶ مورد بود که این تعداد در سال ۹۵ به 30 مورد رسیده است .

صادقی افزود: ۳۷ طرح پژوهشی در سال ۹۲ در دانشگاه انجام شده است که این میزان در سال ۹۵ با همت اساتید و پژوهشگران دانشگاه به بیش از ۱۴۰ مورد رسیده است .

وی با اشاره به اهمیت بودجه طرح‌های پژوهشی افزود: در ۸ ماهه نخست سال ۹۶ بیش از یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان صرف طرح‌های پژوهشی شده است که این میزان درسال‌های قبل از آن به کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسید .

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تجهیز و توسعه خوابگاه‌های دانشگاه گفت بیش از ۸۵ درصد از دانشجویان دانشگاه محقق دارای خوابگاه هستند و ما سعی می‌کنیم تا در سال تحصیلی آینده ۱۰۰ درصد دانشجویان دختر این دانشگاه از نعمت خوابگاه درون دانشگاه بهره‌مند شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار